رشد اقتصادی صنایع پتروشیمی باید همراه با کاهش فقر و بیکاری باشد
رشد اقتصادی صنایع پتروشیمی باید همراه با کاهش فقر و بیکاری باشد
استاندار خوزستان گفت: رشد اقتصادی پتروشیمی‌ها باید با توسعه عدالت و کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری همراه باشد به خصوص در منطقه بندر امام (ره) و ماهشهر در کنار فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی حفظ محیط زیست را نیز باید به صورت متوازن داشته باشیم.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان امروزدر نشست ارایه گزارش اقدامات زیست محیطی مجموعه منطقه ویژه ماهشهر در حوزه محیط زیست گفت: استان خوزستان ظرفیت های بسیار متنوع و گسترده ای دارد و طبیعتاً بایستی از این ظرفیت ها جهت رشد و توسعه استان و همچنین کشور استفاده کنیم و توسعه استان و کشور در کنار هم و متوازن و همپای هم جلو برود.

وی افزود:یکی از ظرفیت‌های بزرگی که در استان وجود دارد صنایع مرتبط با نفت و گاز و به طور خاص در این منطقه پتروشیمی‌ها است که از دیرباز در این استان شروع شده و توسعه پیدا کرده و یک نقطه بزرگ و کلیدی در سطح کشور است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های پتروشیمی در حال گسترش است و باز هم جای توسعه بیشتری دارد.

خلیلیان ابراز امیدواری کرد: ما میتوانیم فاز دو منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ها را هم داشته باشیم و همچنین توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی ها و تکمیل زنجیره تولید را بایست در استان خوزستان و منطقه دنبال نماییم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: طبیعتاً رشد اقتصادی بایست با توسعه عدالت و کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری همراه باشد به خصوص در منطقه بندر امام (ره) و ماهشهر در کنار فعالیت های تولیدی و اقتصادی حفظ محیط زیست را نیز باید به صورت متوازن داشته باشیم که به یک توسعه پایدار در منطقه منجر شود.

انتهای پیام/