درخواست جالب عبدالملکی از مدیران اقتصادی: ده مگاپروژه تعریف کنید
درخواست جالب عبدالملکی از مدیران اقتصادی: ده مگاپروژه تعریف کنید
سوال جالبی که وزیر کار در جلسه یاسوج مطرح کرد.
عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست با فعالان اقتصادی به بیان نکاتی پرداخت که اهم مطالب آن از نظر خوانندگان می‌گذرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عبدالملکی در این نشست بیان کرد: در گزارش آماری که در جلسه ارائه شد هم خبرهای بد وجود داشت و هم خبرهای خوب. وی خبرهای بد را شامل نرخ بیکاری بالا، نرخ تولید پایین و نرخ بالای فقر در استان دانست و افزود: شرایط اقتصادی استان متناسب با ظرفیت استان نیست.
وی خبرهای خوب را نیز شامل این موارد دانست: در استان کهگیلویه و بویراحمد نرخ مشارکت مردان نسبت به میانگین کشور بالاتر است؛ مردم این استان نسبت به کشور، بیشتر اهل کار هستند.
عبدالملکی در ادامه اظهار داشت: همیشه استان‌ها و همکاران درخواست مگاپروژه دارند. اما اصل اشتغال در کارگاه‌های خرد و متوسط اتفاق می‌افتد. وی ادامه داد: من از مسئولین درخواست دارم تعداد ۱۰ مگاپروژه درخواست بدهید که اشتغال ایجاد کند و من حتما آن را پیگیری می‌کنم و توضیح داده شود چقدر اشتغال ایجاد می‌کند؛ با امضای مسئولین اقتصادی استان و یا شهرستان باشد.
عبدالملکی ادامه داد: در مورد مالیات هم مواردی مطرح شد که من شخصا پیگری می‌کنم.
وزیر کار در مورد قانون تعاون نیز بیان کرد: قانون تعاون در حال اصلاح است.
وی در ادامه در ارتباط با مجوزها گفت: همه کسانی که کارشان گیر مجوز است درخواستشان را مطرح کنند. غیر از مواردی که درخواستشان بحرانی است و به محیط زیست و یا بافت تاریخی و گردشگری آسیب می‌زند، بقیه موارد را ما مجوزشان را صادر می‌کنیم.
عبدالملکی در ارتباط با گلخانه نیز گفت: گلخانه مدرن آموزشی را در هیئت دولت مطرح می‌کنیم.
یکی از نکات قابل توجه در نشست امروز، آشکار شدن ضعف برخی از مدیران واحدهای تولیدی در استان بود. مدیران واحدهای پنل خورشیدی، گل رز، و زردبند از پاسخ به سوال وزیر درماندند.
به گزارش کبنا، وقتی عبدالملکی از مدیران این واحدها در ارتباط با مشکلات‌شان اطلاعات دقیقی درخواست کرد، آن‌ها توانایی پاسخگویی به این سوالات را نداشتند. سوالی که مطرح می‌شود این است که زمانی که مدیران از واحدهای تولیدی زیر نظر و تحت مدیریت خود اطلاعات دقیقی ندارند، دیگر چه انتظاری می‌توان برای پیشرفت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد داشت؟
عبدالمکلی در انتقاد از این مدیران که اطلاعات ناقصی داشتند، گفت: چون اطلاعات شما دقیق نیست، نمی‌توانم جواب دهم و به آنها گفت باید اول بررسی دقیق انجام دهید بعد موارد مورد نظرتان را مطرح کنید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیی در ادامه اظهار داشت: بافت تاریخی دهدشت را مطرح می‌کنیم.
وی در ارتباط با قوانین سلیقه‌ایِ تأمین اجتماعی نیز گفت: یک پالایش جدی در ضوابط و قوانین داریم انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: وثایق برای وام را هم مطرح می‌کنیم تا بتوانیم یک مصوبه ملی برای آن در نظر بگیریم.
عبدالملکی اظهار داشت: نوسازی ناوگان حمل و نقل استان را هم فردا شب مطرح می‌کنیم.
وی در پایان بیان کرد: ما الأن به عنوان نماینده دولت در اینجا حضور داریم. اما یک سفر استانی هم از طرف وزارت‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.
انتهای پیام/