خوزستان در انتظار تصمیم استاندار/همچنان منتظر بمانیم؟!
خوزستان در انتظار تصمیم استاندار/همچنان منتظر بمانیم؟!
دوماه از انتصاب استاندار خوزستان می‌گذرد و مردم همچنان چشم انتظار دمیدن روحی جدید در مدیریت بخش‌های مختلف استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی هستند.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان دو روز بعد از روی کارآمدن کابینه جدید دولت به خوزستان سفر کرد تا نشان دهد وعده‌های انتخاباتی را فراموش نکرده و حل معضلات خوزستان برای او اولویت دارد.
رئیس جمهور در آن سفر بر انتخاب یک استاندار ویژه برای خوزستان تاکید کرد و در ۱۷ شهریورماه دست به تغییر نخستین استاندار کشور زد , زمام امور خوزستان به دست صادق خلیلیان سپرد.

سپردن مسوولیت استانداری به مدیری با تجربه و با سابقه وزارت در خوزستان موجی از امیدواری را در بین مردم به وجود آورد.

با توجه به گستردگی مشکلات زیرساختی استان خوزستان و عقب ماندگی ناشی از جنگ تحمیلی، مردم این خطه اذعان دارند که زدون غبار محرومیت به زمان نیاز دارد اما امیدوار بودند با توجه به اولویت حل مشکلات استان برای رئیس جمهور جدید، زمان از دست نروند و از روز نخست برنامه‌ریزی و اقدام جهادی صورت گیرد.

در این راستا انتظار می‌رفت استاندار خوزستان با انتصاب مدیران کارآمد جهادی و انقلابی، روح جدیدی در کالبد مدیریتی استان بدمد اما دو ماه گذشت و همچنان کارکنان و بدنه مدیریتی دچار سردرگرمی و بلاتکلیفی هستند تا وضعیت مدیران جدید مشخص شود.

مدیرانی که خود مسوول ایجاد وضعیت موجود هستند همچنان زمامدار امور را به دست دارند و مشخص نیست چه کسی قرار است وعده‌های رئیس جمهور و استاندار در بازدیدهای روزانه را اجرایی کند.

استاندار در این مدت تنها به انتصاب سه مشاور و یک فرماندار اکتفا کرد اقدامی که موجب واکنش برخی از نخبگان و اهالی رسانه شده است.

برخی مدیران دچار انفعال هستند

خلیلیان در نخستین گفت‌وگو رسانه‌ای خود در پاسخ به خبرنگار فارس گفته بود: تغییرات عجولانه در هفته‌های اول تصدی مسئولیت، قطعا بار استان را به  سر منزل نخواهند رساند چرا که حدود هشت سال گذشته ما شاهد یکسری انفعال‌ها در مدیریت استان بودیم که برخی از عقب ماندگی‌های استان را رقم زد.

وی بیان کرد: یکسری از مدیران ضعیف هستند و در این فاصله زمانی که اینجا هستم متوجه شدم این مدیران دچار انفعال  شدیدی شده‌اند و به نظر می‌آید قادر به انجام کار نیستند و عملاً نمی‌توانند به نقشه راه ما کمک کنند.

خلیلیان افزود: به یک جمع بندی رسیدیم تا بر اساس مسائل و مشکلات استان و نقشه‌ای که داریم تصمیم بگیریم از چه نیرویی با چه ویژگی استفاده کنیم و کدام یک از مدیران فعلی را  نگه داریم و کدام را عزل کنیم چرا که هدف ما اداره استان و  نه تقسیم غنائم بعد از پیروزی است.

همچنان منتظر بمانیم؟!

استاندار جدید اذعان میکند که از وضعیت انفعال مدیران اطلاع دارد و به نظر می‌رسد می‌داند که حل معضل شبکه فاضلاب در استان به عنوان بزرگترین مشکل زیرساختی نباید بیش از این به تاخیر بیفتد و به معاونت هماهنگی امور عمرانی کارآمد در استانداری نیاز دارد اما همچنان استاندار دست به تغییر آنها نزده است

مدیرعامل شبکه آبفا خوزستان  نیز که انتصابش در دولت گذشته با انتقادات گسترده‌ای همراه بود، همچنان روی کار است و پیشرفت لاکپشتی پروژه‌های فاضلاب مردم را به ستوه آورده و این مطالبه از استاندار وجود دارد که هر چه سریعتر فکری برای این مدیران بکند.

مدیریت سایر معاونت‌های استانداری و دستگاه‌های اجرایی نیز در حوزه کاری خود وضعیت مشابهی دارند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند که از استاندار خوزستان انتظار می‌رود امید مردم به دولت جدید را غنیمت شمرده و هر چه  سریعتر مدیرانی در تراز دولت آقای رئیسی برای خوزستان انتخاب کند.

هر چند وی چند روز پیش در نشست ویدیو کنفرانس یکی از نیازهای استان را اصلاحات مدیریتی متناسب با شرایط استان و انطباق با سیاست‌های دولت جدید عنوان کرد و گفت: مدیران جدید به ستاد مرکزی وزارت کشور معرفی شده‌اند و نیاز است در استعلامات آن‌ها تسریع صورت گیرد تا نسبت به تغییرات مدیریتی ظرف یک تا دو هفته آینده اقدام کنیم.

انتهای پیام/