خبر خوش استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای دختران دیشموک
خبر خوش استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای دختران دیشموک
مجتمع خوابگاه دخترانه در دیشموک احداث می شود/ ایجاد ۴ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مشارکت استان

خبر استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای دختران دیشموک
مجتمع خوابگاه دخترانه در دیشموک احداث می شود/ ایجاد ۴ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مشارکت استان

خبر دیشموک ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احداث یک مجتمع خوابگاهی پیشرفته شبانه روزی در دیشموک خبر داد و گفت: تا پایان سال عملیات اجرایی این مجتمع مهم آغاز می شود.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سلسله دیدارهای خود با مسئولان در تهران این بار با محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار بر ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی و انرژی استان تاکید کرد و گفت: زمینه رشد و توسعه در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است.

کلانتری تسریع در تکمیل مجتمع تولیدی و فرآوری گیاهان دارویی گچساران را خواستار شد و افزود: این پروژه تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت داشته و حجم سرمایه گذاری آن بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مهیا می شود.

نماینده ارشد اجرایی استان اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی از مجموع ۲ هزار گونه گیاهی موجود در ایران است و ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید گیاهان دارویی را دارد.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال و صادرات گیاهان دارویی در استان فراهم می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مقرر شد پرژوه مجتمع تولیدی و فرآوری گیاهان دارویی گچساران تا پایان سال به بهره برداری برسد.

کلانتری بر تخصیص تسهیلات تکمیلی جهت توسعه تولید گیاهان دارویی و تسریع در روند اجرای این کارخانه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص افزایش تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه ها که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دست اجرا است تاکید کرد و گفت: انتظار می رود سرعت تکمیل پروژه های عمرانی و اشتغال زا افزایش یابد تا مردم زودتر از این ظرفیت ها بهره‌مند شوند.

کلانتری میزان سرمایه گذاری طرح های توانمندسازی اقتصادی استان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را بیش از ۲۳۷ میلیارد تومان برشمرد و گفت: ۷ پروژه زیر مجموعه اقتصادی در این طرح ها پیش بینی شده که در صورت بهره برداری از آنها زمینه اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در استان فراهم می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای طرح های توانمندسازی اقتصادی و مشارکت با کارآفرین با اولویت کارهای خرد متوسط در مناطق لنده، چاروسا، دیشموک، باشت، لوداب،بهمیی و سایر مناطق استان با الگوی بنیاد برکت با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عملیاتی می شود.

وی افزود: این بنیاد در حوزه عمرانی و زیربنایی با اعتبار بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال در زمینه ساخت خانه بهداشت، مسجد، مدرسه، آسفالت راه روستایی، کتابخانه، اصلاح شبکه آبرسانی و… مشارکت دارد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش حامل خبر خوشی برای دختران دیشموک بود.

وی گفت: براساس انعقاد تفاهم نامه بین استانداری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عملیات اجرایی احداث مجتمع خوابگاه شبانه روزی دخترانه دیشموک تا پایان امسال آغاز می شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: این مجتمع تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که امید است با راه اندازی آن بخشی از مشکلات دختران دانش آموز در این منطقه برطرف شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مجتمع با حمایت خیر خوش نام «محمد ناصر نیکبخت» احداث خواهد شد که این خیر زمین مورد نظر را اهدا کرده و بخشی از اعتبار را نیز تامین نموده و رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) نیز برای تامین اعتبار این مجتمع آموزشی قول مساعد دادند.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر راه اندازی و تکمیل این خوابگاه دانش آموزی تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم تا هرچه زودتر این مجتمع به دختران دیشموک اهدا شود.

وی ضمن تقدیر از دغدغه مندی و پیگیری های مکرر استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در خصوص تکمیل پروژه های این ستاد در استان تعامل و همکاری لازم را خواهیم داشت و به طور قطع از تمام توان خود برای تحویل دادن این پروژه ها به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده می کنیم.

منبع ؛بویر نیوز