خانواده قاتل و مقتول در کنار هم / بالاخره دوطایفه با هم آشتی کردند+تصاویر
خانواده قاتل و مقتول در کنار هم / بالاخره دوطایفه با هم آشتی کردند+تصاویر
با حضور فرماندار شهرستان کهگیلویه، بخشدار مرکزی شهرستان، مجموعه نیروی انتظامی و جمعی از ریش سفیدان معتمدین دهستان ضرغام آباد مراسم صلح و سازش بین مردم دهستان ضرغام آباد برگزار شد

 

به گزارش پایگاه  اطلاع  رسانی  خبر  دیشموک؛ نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کهگیلویه -با حضور فرماندار شهرستان کهگیلویه، بخشدار مرکزی شهرستان، مجموعه نیروی انتظامی و جمعی از ریش سفیدان معتمدین دهستان ضرغام آباد مراسم صلح و سازش بین مردم دهستان ضرغام آباد برگزار شد.

این نشست با موضوع صلح وسازش بین مردم این دهستان در پی رخداد یک فقره قتل برگزار شد که خوشبختانه با وساطت بزرگان و ریش سفیدان محلی و باحضور مسئولان به سازش منجر شد.

سید عبدالعزیز موسوی فرماندار شهرستان کهگیلویه در این نشست با بیان اینکه هر عملی خیری از انسان در ماه مبارک رمضان سر بزند هزار برابر اجر و ارزش دارد عنوان داشت : بخشش و کار خیر سنت دیرینه و حسنه ای است که ریشه در اعماق جان و دل مردم عزیز کهگیلویه بخصوص این دهستان دارد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه فرهنگ صلح و سازش سبب اخوت و برادری شده و اتحاد، انسجام اجتماعی در جامعه را بدنبال دارد تصریح کرد : دهستان ضرغام اباد همواره مرکز ثقل تصمیم گیری بوده و همیشه افراد بزرگ اندیشی از جایگاه اعتبار مردمی بانی اتفاقات حسنه شده اند .

وی با اشاره به مصادیق ایات قران نسبت به قداست گذشت و صلح و سازش در آموزه‌های دینی، گفت: خداوند در قرآن کریم در آیه ۱۰۳ سوره مبارکه بقره با اشاره به اهمیت صلح و سازش فرموده است: «و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید

موسوی با تقدیر از فرهیختگان و معتمدان دهستان و مجموعه شورا و دهیاری ضرغام آباد تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش یک هنر است که مردم دهستان ضرغام اباد به خوبی این هنر را به نمایش گذاشتند.

 

 

  • نویسنده : مالک آهنگ