جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد
جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نخستین دستگاهی که به سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نخستین دستگاهی که به سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد.

 به گزارش خبر دیشموک از یاسوج علی‌رضا کاظمی در نشست با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز با یک تیم کامل به این استان سفر کردیم رئیس سازمان نوسازی کشور و مدیران کل نوسازی چند استان در این سفر حضور دارند که نشان از توجه به مشکلات کهگیلویه و بویراحمد دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در ماه مهر توان خود را بر روی چند موضوع گذاشتیم سفر ریاست جمهوری به استان ها و دستور جمع آوری مدارس کانکسی را داریم که موضوع بسیار مهمی است.

وی افزود: اولین دستگاهی که به سفر آیت الله رئیسی واکنش نشان داد آموزش و پرورش بود که حضور ما در استان موید همین مطلب است.

کاظمی تصریح کرد: هنوز چند هفته بیشتر از سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد نمی‌گذارد که می‌خواهیم مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر را در دستور کار قرار داده و برای دانش آموزان این مدارس، مدرسه بسازیم.

وی بیان کرد: جایگزینی مدارس سنگی در دستور کار ماست این استان نیز مدارس سنگی بسیار زیادی دارد هرچند زیست‌بوم مردم ایجاد می‌کند که از این مصالح استفاده کنند اما به هر حال تلاش ما این است مدارسی که از امنیت بالایی برخوردار هستند جایگزین شوند.

این مسئول افزود: مطلب مهم دیگر حرکت و تلاشی است که در سازمان نوسازی کشور ایجاد شده در زلزله سی‌سخت مشکلات زیادی برای مردم این شهر ایجاد کرد یکی از دستگاه‌های که سریعاً وارد شد وزارت آموزش و پرورش بود که به همراه نوسازی مدارس و مشارکت چند استان ۲۶ مدرسه را تعمیر و چهار مدرسه مقاوم سازی  و ۸ مدرسه در دستور ساخت بود که مراحل خود را طی می‌کند و دو مدرسه بزرگ نیز افتتاح می شود.

انتهای پیام/