تکریم و معارفه فرماندهی کلانتری دیشموک+تصاویر
تکریم و معارفه فرماندهی کلانتری دیشموک+تصاویر
طی مراسمی تکریم و معارفه فرماندهی کلانتری دیشموک با حضور امام جمعه، فرماندهی انتظامی شهرستان کهگیلویه، رئیس دادگاه عمومی دیشموک، معتمدین و منتفذین و خانواده‌های شهدای دیشموک برگزار و فرماندهی جدید کلانتری منصوب گردید.

به گزارش پایگاه خبری خبر دیشموک، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشست تودیع و معارفه فرماندهی کلانتری دیشموک با حضور سرهنگ جهان دیماز فرماندهی انتظامی شهرستان کهگیلویه ، امام جمعه دیشموک، دادگاه عمومی دیشموک، متنفذین و معتمدین، مسؤولان شورای اداری در دیشموک برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند  ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین محترم  مخصوصا پرسنل خدوم نیروی انتظامی؛ اظهار کرد: دعای حضرت ابراهیم اولین دعایی بود در جهت امنیت و وقتی ما سوابق دیشموک را نگاه می‌کنیم بخاطر درگیری‌های قومی قبیله‌ای و وقتی می‌نگریم که این اختلافات باعث رفتن بسیاری افراد از این منطقه می‌شوندو هر چند با رفتن این افراد باعث پیشرفت و توسعه خود و فرزندانشان می‌شوند اما از طرف دیگر باعث ناامنی می‌شود که ما باید همکاری لازم را با نیروی انتظامی در حفظ امنیت را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ما باید دست به دست هم بدهیم فرهنگی و غیر فرهنگی، مسؤول و غیر مسؤول و مردم تا با ایجاد امنیت باعث توسعه پیشرفت و ابادانی منطقه شویم.

امام جمعه دیشموک گفت: بعضی موقع متاسفانه انسان درگیری‌هایی می‌بیند، اختلاف افکنی‌هایی می‌بیند و فتنه‌انگیزهایی می بیند که واقعا بی‌انگیزه می‌شویم که در این مواقع انتظار می‌رود که همه افراد کمک کنند به نیروی خدوم انتظامی و نظامی و امنیت تا چنین مشکلاتی برای منطقه به وجود نیاید.

راوند عنوان کرد: منطقه‌ای پیشرفت می‌کند که در آن امنیت باشد و اگر امنیت نباشد هیچ کس جهت انجام کارهای تولیدی و سرمایه‌گذاری به دیشموک نیاید.

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: اگر می‌خواهیم منطقه‌ای ارتقاء پیدا کند و شهرمان به سمت و سوی توسعه حرکت کند و فرزندانمان پیشرفت علمی داشته باشند باید در حفظ امنیت هم کوشا باشیم و هم تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: من از سرهنگ دیماز می‌خواهم با توجه به اینکه مردم شهر دیشموک از اینکه پس از سالهای زیاد (۳۵ ساله‌) زمین‌های خود به منابع ملی تبدیل می‌شوند گلایه دارند و امیدوارم این قضیه را جهت رفع در دستور کار خود و مسوولان قرار دهند.

راوند گفت: باید از جناب سروان ارجمند تقدیر و تشکر کرد بخاطر مومنی و انقلابی این سید بزرگوار که طی چندین سال در این منطقه خدمت می‌کردند و آرامش و امنیت خاصی بر شهر حاکم بود.

وی تصریح کرد: ایشان فردی بود که خود در رفع مشکلات خانوادگی پیش قدم بود و به تنهایی بیشتر اختلافات را حل می‌کرد .

راوند ضمن تبریک به سروان شفائی گفت: با توجه به اینکه در این منطقه سرقت های بی‌موردی از قبیل سرقت سیم های برق که خود نوعی مشکل اساسی است و مخصوصا در این منطقه توزیع مواد مخدر بسیاری از خانواده‌ها را در حال نابودی می‌کشانند  امیدوارم مسوولان مقتدرانه عمل کنند .

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: از مسوولان می‌خواهم که با افراد متخلف در تیراندازی‌های شبانه و همپنین تیراندازی در مراسمات عزا و شادی هم باعث سلب ارامش و اسایش مردم می‌شوند با برخورد قانونی مانع رواج این سنت غلط و اشتباه شوند.

سرهنگ جهان دیماز در نشست تودیع و معارفه ضمن تقدیر و تشکر از همه مسؤولان معتمدین  شورای اداری و همه مدعوین در این نشست گفت: امنیت جامعه ما حاصل خون شهدا است و همه ما مدیون این عزیزان هستیم.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: همه ما واقفیم که تامین امنیت امری است که معمولا یک دستگاه ، و دو دستگاه یا چند دستگاه مرتبط نیست بلکه امنیت مربوط به جامعه، مردم و همه دستگاههاست .

وی تصریح کرد: امنیت پلیسی به تنهایی نمی‌تواند کارساز امنیتی پایدار باشد و استفاده از قوه قهریه و ابزار پلیسی در ایجاد امنیت پایدار نخواهد بود.

دیماز عنوان کرد: امنیتی پایدار به همراه و همکاری مردم ثمردار است و نتیجه‌ای تاثیرگذار خواهد داشت .

وی با اشاره به ادامه راه حاج قاسم سلیمانی در امنیت افزود: خدمات ارزنده سردار سلیمانی در ایجاد امنیت ایران اسلامی قابل تقدیر است و ما همه قدردان این سردار بزرگ هستیم.

فرماندهی انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: خدمات نیروی انتظامی در جای جای ایران به کمک همه دستگاههای خدماتی، امنیتی، نظامی و قضائیی برای تامین امنیت تلاششان این است که همیشه با مردم و همراه با مردم باشند.

وی با اشاره به  جان خود گذشتگی نیروی انتظامی در پایداری امنیت گفت: برخی مواقع حاکم بودن برخی فرهنگ‌های غلط باعث تحریک عده‌ای دیگر به انجام کارهای بی‌مورد می‌شود که انتظار است در جهت امنیت پایدار در توسعه و پیشرفت منطقه دیشموک با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال راه ورود سرمایه‌گذاران را در جهت اجرای کارهای تولیدی به این منطقه باز کنیم.

دیماز گفت: با توجه به اینکه ناامنی باعث از بردن آبادانی می‌شود و وقتی ناامنی باشد؛ هیچگونه رشدی در منطقه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: تکریم و معارفه فرماندهی کلانتری دیشموک جناب سروان ارجمند که چند سالی در این منطقه خدمت می‌کردند جای تقدیر و تشکر دارد و خصواصیات خوب وی این بود که به تنهایی کارکرد خوبی داشته و طی این مدت خدمت هیچگونه کمکی از ما نداشته است و سروان شفائی از نیروهای کاربلدی است که امیدوارم همه مردم و منتفذین و مسوولان با ایشان همکاری لازم را ادامه دهند.

و در پایان ضمن تقدیر از زحمات سید علی ارجمند فرماندهی سابق کلانتری دیشموک آقای سید جهان شفائی با حکم کیقباد مصطفایی فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد فرمانده کلانتری دیشموک معارفه شد.

سروان سجاد بهرا هم در این نشست گفت: اگر امنیت وجود داشته باشد ما در تمام عرصه ها موفق خواهیم شد.

مسؤول بسیج دانش‌موزی دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده کلانتری دیشموک که در امنیت منطقه دیشموک تلاش و کوشش فراوان داشته عنوان کرد: مردم بودند که به این انقلاب مشروعیت دادند و اگر ما قدر مردم را دانستیم پیروز و سربلند هستیم .

وی گفت: همان طوری که بسیج تا حالا با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته از این به بعد باز هم همکاری خود را با فرماندهی نیروی انتظامی دیشموک در حفظ امنیت ادامه خواهیم داد در جهت ایجاد امنیت پایدار تلاش خواهیم کرد.

گزارش و عکس: آرش آهنگ

  • نویسنده : آرش آهنگ