توسعه نخیلات استان خوزستان در دستور کار قرار می‌گیرد
توسعه نخیلات استان خوزستان در دستور کار قرار می‌گیرد
استاندار خوزستان گفت: نخیلات یکی از ظرفیت‌های مهم استان است که توسعه آن باید در دستور کار قرار گیرد.

صادق خلیلیان امروز در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در حقیقت به‌کارگیری فناوری‌های جدید، ایده‌های نو و چگونگی دانش‌بنیان کردن اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های آن با تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای رسیدن به اقتصاد پیشرو بدون وابستگی به خارج است.

استاندار خوزستان با اشاره به مفهوم توسعه پایدار در اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: اقتصادی رو به جلو در اقتصاد مقاومتی دیده می‌شود که از همه توان و ظرفیت‌ها بهره می‌برد و دانش بنیان است.

خلیلیان افزود: در چارچوب اقتصاد مقاومتی بنا شده که ما برنامه جامع استان را برای برنامه هفتم توسعه داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی امسال استان در بخش کشاورزی مبحث آبیاری نوین مدنظر قرار گرفت، بنابراین باید به بهترین شکل از آب موجودی که در اختیار داریم بیشترین بهره‌برداری را در بخش کشاورزی ببریم تا منجر به افزایش تولید شده و بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تأمین کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به دیگر برنامه‌های مدنظر ابراز داشت: باید سهم آبیاری نوین را در مجموعه اراضی بخش کشاورزی افزایش دهیم و با مصرف آب کمتر تولید بیشتری را در بخش کشاورزی داشته باشیم.

خلیلیان وجود نخیلات را یکی از ظرفیت‌های مهم استان دانست و بیان داشت: توسعه نخیلات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: در همین راستا امروز ۲ دستور کار تحت پوشش قرار گرفت تا به باری خدا در برنامه های آتی به همین ترتیب بخش‌های دیگر را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام