به نام گردشگری به کام زمین‌خواری/چه کسانی میراث استان را نشانه رفته‌‌اند؟
به نام گردشگری به کام زمین‌خواری/چه کسانی میراث استان را نشانه رفته‌‌اند؟
کهگیلویه و بویراحمد؛ استانی که منفعت طلبان سودجو به هیچ نقطه از آن از دامنه دنا گرفته تا اراضی دیشموک و قلعه رئیسی در منتها الیه استان رحم نمی‌کنند.

به گزارش خبر دیشموک ،  به نقل از خبرگزاری فارس،   استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان از قافله توسعه نسبت به سایر استان‌های کشور عقب است استانی که علاوه بر محرومیت های تاریخی به جا مانده از دوره های قبل یکی از دلایل عدم توسعه نیافتگی آن بی نظمی‌ها و متوسل شدن به کارهای غیرقانونی و فراقانونی در این استان است.

استانی که به نام چهار فصل در کشور معروف بوده اما هر روزه و هر هفته و هر سال شاهد زمین خواری، کوه خواری، دریاچه خواری و تپه خواری در آن هستیم.

استانی که منفعت طلبان سودجو به هیچ نقطه از آن از دامنه دنا گرفته تا اراضی دیشموک و قلعه رئیسی در منتها الیه استان رحم نمی‌کنند.

اما در سالهای اخیر به نام گردشگری بسیاری افراد زمین هایی را برای خود به قول محلی تیر نشان کرده‌اند تا با آب و رنگ قانونی آن را به تسخیر و تملک خود در آورند.

افرادی که از گردشگری و این حوزه هیچ نمی دانند اما به خوبی فهمیده‌اند که می توان با این عنوان به منفعت خود رسید.

خوشبختانه در طول سال اخیر و با تغییر رویکردها در اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در عصر جدید، برای مقابله با زمین خواری تعدادی از طرح ها و پروژه های گردشگری که با هدف زمین‌خواری به تملک برخی افراد در آمده بودند اکنون در حال برگشت به بیت المال است.

اراضی مرغوبی که به نام گردشگری و به کام زمین خواری در طول دو دهه اخیر در چنگ افراد فرصت طلب افتاده بود اکنون با عزم جدی مسئولان گردشگری استان در حال خلع ید شدن از این افراد منفعت طلب است.

تاکنون ۴۲ طرح گردشگری با هدف زمین خواری برای خلع ید توسط این دستگاه معرفی شده است و انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها از جمله امور اراضی همکاری لازم را برای مقابله با این پدیده شوم در استان داشته باشند.

همچنین باید این افراد منفعت طلب و سودجو که به بیت المال و انفال هیچ رحم و مروتی ندارند به مردم معرفی شوند تا همه بدانند چه کسانی در پی اشغال خاک این استان بوده و به فکر از بردن میراث طبیعی استان هستند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس