بلوط‌هایی استان مظلومانه می‌سوزند/عزم جدی دستگاه قضا
بلوط‌هایی استان مظلومانه می‌سوزند/عزم جدی دستگاه قضا
یکی از اصلی‌ترین دلایل سوختن جنگل‌ها و آتش‌سوزی های پی در پی منفعت طلبی افرادی است که به دنبال زمین خواری و سودجویی هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد آن‌گونه که استاندار و مسئولان با زبان آمار و در جلسات و نشست‌های مختلف بیان می‌کنند از مجموع ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت، ۹۰ درصد آن زیرپوشش جنگل و مرتع است.

این وضعیت موجب شده تا وظیفه مسئولان در حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع بسیار سنگین باشد و هر ساله خبرهای ناخوشایندی از آتش سوزی جنگل‌ها و سوختن درختان ارزشمند و کهن جنگلی به خصوص بلوطهای صبور و استوار به گوش می‌رسد که دل هر شنونده و بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

متاسفانه یکی از اصلی‌ترین دلایل سوختن جنگل‌ها و آتش‌سوزی های پی در پی منفعت طلبی افرادی است که به دنبال زمین خواری و سودجویی هستند.

در سال‌های اخیر عدم همکاری و قاطعیت برای مقابله با زمین خواری از سوی دستگاه‌های دولتی به خصوص دستگاه مرتبط باعث شده که منفعت طلبان چنین به سوی میراث طبیعی استان دست درازی کرده و جنگل و مرتع را برای تصرف در آتش خاکستر کنند.

هر چند دستگاه قضایی برای مقابله با زمین‌خواری عزم جدی‌تری نسبت به گذشته دارد اما تا زمانی که دستگاه‌ها به صورت صد در صدی به وظیفه خود در حراست از جنگل عمل نکنند و همچنین از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان برای مقابله با این اقدام زشت و منفعت جویانه راهکاری اندیشیده نشود باید همچنان شاهد سوختن جنگل‌ها و بلوط‌های صبور و استوار در آتش منفعت طلبی و سودجویی باشیم.

انتهای پیام/س