برخی‌ها لباس خدمت پوشیدند اما خدمت نکردند
برخی‌ها لباس خدمت پوشیدند اما خدمت نکردند
معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی‌ها لباس خدمت پوشیدند اما خدمت نکردند و برخی‌ها لباس خدمت به تن دارند اما خدمت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید بازرسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انقلاب ریشه در اسلام دارد و انقلاب اسلامی عزیز، مهم و شریف است، گفت: در چنین شرایطی برخی لباس خدمت پوشیدند اما خدمت نمی‌کنند و غفلت و کم‌کاری می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی بیان کرد: برخی‌ها هم لباس خدمت پوشیده بودند اما به انقلاب و اسلام خیانت کردند، اگر انقلاب لطمه ببیند اسلام لطمه می‌بیند وای به حال کسی که خود را مسلمان می‌داند اما برای این دو روز دنیا به بیت‌المال دست درازی می‌کند، انقلاب و اسلام را مسئله‌دار و مردم را ناامید می‌کنند. اینها چگونه می‌خواهند با شهدا مواجه شوند؟

 وی بیان کرد: مادران و پدران شهدا همچنان چشم انتظار بازگشت پیکر فرزندانشان هستند و از این دوری چه فریادها که سر نمی‌دهند در این شرایط شاهدیم برخی‌ها چه‌ که نکردند.

عرب‌انصاری با بیان اینکه اگر ما نظارت درونی نداشته باشیم سر از ناکجا آباد درمیاوریم، افزود: موفق کسی است که مراقب نفس خود باشد و گرایشات و تمایلات و انتخاب‌ها را مدیریت کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی‌ها با ما تماس می‌گیرند که فلانی که در سازمان بازرسی پرونده دارد آدم خوبی است متاسفانه پرونده‌ها را همین آدم خوب‌ها تشکیل دادند و نتوانستند تا آخر دوام بیاورند و در جهت خیر گام بردارند.

عرب‌انصاری ادامه داد: برخی‌ها جانشان را در معرض تیرها قرار دادند که تیری که می‌رود کامل به هدف بخورد آنوقت ما موقعیتی پیدا می‌کنیم و می تازیم چون محاسبه و نظارت درون نداریم البته این متعلق به تعداد خاص و کسانی است که از خدای متعال غافل می‌شوند.

وی بر لزوم نظارت بیش از پیش مدیران و مجموعه فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد: رسالت و وظیفه مجموعه‌های فرهنگی اینجا  سنگین می‌شود که تشر و نهیب بزنند تا شاهد چنین تاخت و تازهایی نباشیم تقاضا دارم که از وجود آیات عظام، علمای اخلاقی و دینی بیشتر استفاده شود.

عرب‌انصاری بیان کرد: نظارت علما باید بیشتر شود چرا که گاهی فراموش می‌کنیم. نظارت‌ها باید مرتب منتقل شود که به سمت باطل نرویم.اما برخی‌ها ذاتا نظارت‌پذیر نیستند اینجا است که باید بر تک‌تک افراد، دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و تشکل‌ها نظارت کرد که سازمان بازرسی کل کشور در این مورد معنا پیدا می‌کند.

وی خطاب به بازرسان سازمان بازرسی و مدیران دستگاه قضا گفت: شما یک پرونده را مطالعه نمی‌کنید  و بر روی یک نقطه کوچک کار نمی‌کنید بلکه بر روی قطعه‌ای که به اسلام باز می‌گردد کار می‌کنید شما حافظ انقلاب و اسلام هستید پس مراقب عدالت در نگاه،بیان، اقدام و رای خود باشید.

عرب‌انصاری بیان کرد: متاسفانه برخی‌ها فرصت پیدا کردند و بی‌رحمانه به ارزش‌ها، ثروت و غنایم تاختند. بسیار عجیب است یک مقام رسمی کشور در یک نامه می‌نویسد که خزانه خالی است! در آخرین روزهای عمر خدمت شما چرا خزانه باید خالی باشد؟ چرا مراقبت نمی‌کنید از این میراث که میراث انبیاء و اولیاء و در عصر حاضر میراث امام و شهدا است؟ این همه نفس زکیه برای این میراث هزینه شد.نظارت باید جزء اصلی زندگی ما باشد و نبض نظارت همچنان بتپد.

وی با اشاره به خدمت به کشور در دوره جدید گفت: در سازمان بازرسی نباید ساعت  کار داشته باشیم، الان مسئولان ارشد ما وحدت و انسجام دارند و برای خدمت به کشور به ساعت هیچ توجهی ندارند  اطلاع دارم برخی از مسئولان کشور نماز صبح را در دفتر کارشان می خوانند و اینقدر جلسات آنها طول می‌کشد که حتی شب را در دفتر کارشان هم می‌خوابند ما هم باید مانند این مسئولان کار  و خدمت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم این استان در برخی از امور که کم نیست الگو هستند و می‌توانند همچنان هم‌الگو باشند، گفت: کهگیلویه و بویراحمدی‌‌ها در وفاداری نسبت اسلام، تعصب نسبت مذهب تشییع، عشق به امام و انقلاب، وفادار به شهدا، حضور تمام قد در میادین و صحنه‌های انقلاب چه در دفاع مقدس و چه انتخابات که بیانگر غیرت دینی و همراهی با رهبری است خوش درخشیدند  مردمی که این همه فضیلت دارند و با حداقل ها زندگی می‌کنند شایسته خدمت هستند.

عرب‌انصاری بیان کرد: ای کاش ما نهیب این افراد نجیب و متدین و یاران واقعی انقلاب در این استان‌ها و شهرستان‌ و شهرها را بشنویم و این آهنگ ما را به خود بیاورد مردم مشکلات زیادی دارند خیلی دوره‌های سختی بر مردم تحمیل کردند که می‌شد اینگونه نباشد ما باید سنگ صبور مردم باشیم و شرایط را تغییر دهیم.

وی بیان کرد: تشکر می‌کنیم از وحدتی که در استان حاکم است مسئولان ارشد استان باید وحدت و انسجام و یکپارچگی داشته باشند این جز ضروریات است

عرب‌انصاری خاطرنشان کرد: همزمان با این تکریم و معارفه، ریاست قوه قضائیه آقای خدائیان را به عنوان رئیس سازمان بازرسی انتخاب کردند. اقای درویشان در این دوره خدمتی خوش درخشیدند و در مبارزه با فساد جدی بودند که در نهاد ریاست جمهوری در راستای مبارزه با فساد به کار گمارده می‌شود.

انتهای پیام/