اهداء عضو بیمار مرگ مغزی دیشموکی به نیازمندان حیات دوباره بخشید
اهداء عضو بیمار مرگ مغزی دیشموکی به نیازمندان حیات دوباره بخشید
ئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت گفت: سه عضو بدن کارگر ۴۵ ساله دهدشتی که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

محمد طاها خادمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار  اظهار داشت: این بیمار به نام محمد فروهر منش ۴۵ سال(اصالتا دیشموکی و از طایفه محمدمیسائی) داشت و به علت تصادف در ۱۴ تیرماه در بیمارستان و بخش ویژه icu بستری شد.

وی بیان کرد: پس از اعلام پزشکان مبنی بر مرگ مغزی این بیمار تلاش های لازم برای رضایت خانواده برای اهدا عضو انجام شد.

خادمی تصریح کرد: با رضایت خانواده و هماهنگی ستاد پیوند عضو استان عمل برداشت دو کلیه و کبد انجام و به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز برای پیوند ارسال شد.

وی بیان کرد: این سومین اهدا عضو در سال جاری در شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه است.

به‬ گفته مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی یاسوج شاخص اهدای عضو در کشور ۱۱.۲۸ نفر در یک میلیون نفر است، و این شاخص در کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ نفر در یک میلیون نفر است.

سینا سعیدی افزود: این استان رتبه دوم اهدای عضو کشور در سال ۱۳۹۷ را در کشور کسب کرده است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۷ ،۲۲ کلیه، ۶ کبد و ۵۰ قرنیه در بیمارستان‌های شیراز به بیماران نیازمند استان کهگیلویه و بویراحمد پیوند زده شد.
اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۸۳ آغاز شد و نخستین اهداکننده یک جوان ۲۲ ساله بوده است.
سعیدی اظهار داشت: از سال ۹۱ تاکنون حدود ۶۰۰ عضو بیش از ۲۰۰ بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده است.
وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ رتبه نخست اهدای عضو، در سال ۱۳۹۶ رتبه سوم و در سال ۹۷ رتبه دوم این امر خداپسندانه در کشور را کسب کرد.
سعیدی عنوان کرد: سال گذشته در استان ۲۱ مورد کبد، ۳۴ کلیه، یک پانکراس و ۱۸ مورد قرنیه از اعضای بدن ۲۲ نفر با رضایت خانواده آنان به بیماران نیازمند اهدا شد.
مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی یاسوج تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد این نهمین اهدا عضو در استان است.
وی ابراز داشت: اعضایی مانند کلیه، کبد، پانکراس و قرنیه در سه بیمارستان شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت از سوی متخصصان اعزامی از شیراز برداشت و برای پیوند به استان فارس ارسال می‌شود.

  • نویسنده : حسین خدمتی