اختصاص ۱۰ میلیارد به جاده تنگ چویل
اختصاص ۱۰ میلیارد به جاده تنگ چویل
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: معارضات اجتماعی عامل اصلی عدم توسعه این استان شده است.

کیامرث حاجی‌زاده در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به مهم بودن چنین جلساتی گفت: ۱۱.۵ درصد تلفات رانندگی استان مربوط به کمربندی یاسوج است اما هیچ گزارشی در این خصوص به من داده نشد و از جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها متوجه این وضعیت شدم، لذا برای افزایش ایمنی جاده‌های استان با دست خالی شروع به کار کردیم.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به چهار نقطه حادثه‌خیز در سطح استان اشاره کرد و گفت: کمربندی یاسوج، تقاطع‌های ورودی شهر دهدشت، پل گل زردون و و تنگ چویل نقطه پر حادثه استان بودند که تعطیل شده بودند، ما طی مدت چند ماه تعیین تکلیف کردیم و اعتبارات ملی برای آنها گرفتیم.

وی بیان کرد: ۸ میلیارد برای کمربندی یاسوج، ۴۴ میلیارد برای تقاطع‌های دهدشت و الحاق به جاده پاتاوه_ دهدشت، ۱۰ میلیارد به جاده تنگ چویل و مبلغی هم به تونل گل زردون اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های حوزه راه استان تعطیل شده بودند، افزود: در حال حاضر پروژه مهریان و جاده سی‌سخت که به دلیل مشکلات تعطیل شده بود فعال هستند.در طی مدت ۸ سال بزرگراه‌های استان از ۵۰ کیلومتر به ۲۵۰ کیلومتر رسیده در حوزه راه روستایی اقداماتی خوبی انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه پروژه تقاطع مهریان علی‌رغم معارضات متعدد فعال است، گفت: مردم اسم پروژه مهریان را گذاشته بودند زیرسیگاری اما از روزی که همین زیرسیگاری احداث شده تاکنون یک مورد تصادف نداشتیم.

حاجی‌زاده عنوان کرد: سر و سامان دادن به ورودی‌های شهر یاسوج یکی از برنامه‌های حوزه عمرانی است اما معارضات اجتماعی مصیبتی شده است، حتی برای رفع این وضع دادستان را با خودمان بردیم.

 معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به جزء مهریان و گندی‌خوری معارضات سایر مناطق استان رفع شده، گفت: مهم نیست که اول، وسط یا در انتهای عمر دولت هستیم آنچه مهم است خدمات‌رسانی به مردم است.

در ادامه سرهنگ علی اقبالی‌پور معاون  پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پلیس راهور یاسوج از ابتدایی‌ترین خدمات محروم هستند، گفت: تنها مرکز استانی هستیم که مرکز مانیتورینگ محروم هستیم.

وی بیان کرد: چند سالی است که  قرار است مرکز مانیتورینگ راه‌اندازی شود اما هنوز به نتیجه نرسیده گفتند فروردین ۹۷ این مرکز راه‌اندازی می‌شود اما ظاهرا هنوز فروردین ۹۷ فرا نرسیده است.

وی بیان کرد: مشکلات را که مطرح می‌کنیم فقط می‌توانند بگویند شریک غم ما باشند و کاری انجام نمی‌شود.

در ادامه این نشست پژمان نیک‌اقبال بیان کرد: پروژه تقاطع مهریان ۸۰ مورد معارض داشت که با تلاش‌های حوزه عمرانی و راه و شهرسازی حل و فصل شدند.

انتهای پیام/