اجرای ۳۷ عنوان برنامه استان به مناسبت حماسه سوم خرداد
اجرای ۳۷ عنوان برنامه استان به مناسبت حماسه سوم خرداد
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌ و بویراحمد گفبه تشریح برنامه های سالروز حماسه سوم و چهارم خرداد در استان پرداخت .

سرهنگ پاسدار امیرعباس آسمند در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز سوم خرداد روز فتح خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در برابررژیم بعثی عراق افزود؛ سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است و باید آن را پاس بداریم.

وی بیان کرد؛ بازپس گیری شهر خرمشهر از نیروهای بعثی عراق در عملیات بیت المقدس یک نقطه آغاز برای فتح های دیگر در دفاع مقدس بود و با این حماسه یاد و نام جمهوری اسلامی ایران و مقاومت آن بر سر زبان ها افتاد.

وی با اشاره به تلاش گسترده رژیم بعث عراق و حامیانش برای شکست ایران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اظهار داشت؛ نیروهای عراقی همه تلاش خود را کرد که خوزستان را به عراق الحاق کند اما با رشادت رزمندگان و مردم مقاوم خوزستان هرگز به این آرزو نرسید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت ؛ بنا به فرموده امام خمینی ره خرمشهر را خدا آزاد کرد و این شهر به عنوان نگین ایران اسلامی بعد از رشادت های بی امان رزمندگان و مردم خرمشهر به دامن ایران بازگشت.

وی گفت در راستای گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد کمیته های مختلفی از جمله کمیته اسناد، شهدا و اشخاص، هنری و فرهنگی ، بانوان و … تشکیل شده است و برنامه های را ارایه خواهند کرد.

سرهنگ آسمند با اشاره به اینکه رویکرد اجرای برنامه ها در استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل کرونا بیشتر به صورت مجازی بگزار می شود ، افزود؛ ۳۷ عنوان برنامه در روز سوم و چهارم خرداد (روز مقامت و پایداری مردم دزفول ) در استان اجرا می شود و حدود ۵۴۲ ریز برنامه نیز پیش بینی شده است.

وی گفت: برجسته ترین برنامه این روز تجمع داخلی در سپاه فتح و همه ادارات و نهاد ها و سازمان های به عنوان صبحگاه و در مراکز نظامی و انتظامی سخنرانی و تجلیل از ایثارگران و هنرمندان را خواهیم داشت.

سرهنگ آسمند تصریح کرد؛ رژه موتوری و خودرویی توسط سپاه فتح با همکاری نواحی و پایگاه های مقاومت در استان و شهرستان ها برگزار می شود و با توجه به شرایط کرونایی برنامه های مجازی نظیر برپایی نمایشگاه عکس در تابلوهایی دیجیتال شهر، برپایی نمایشگاه نقاشی مجازی در پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی، پخش برنامه های کارشناسی در شبکه دنا ، تبلیغات محیطی در سطح شهر ها و روستا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز داشت؛ غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای دفاع مقدس در استان و شهدای گمنام، نشست تخصصی با اصحاب رسانه در مورد چرایی جنگ بعد از فتح خرمشهر با حضور کارشناسان نیز از جمله این برنامه های در سوم خرداد است.

سرهنگ آسمند گفت؛ تجلیل از خانواده ۴۲ شهید و ۲۳۴ رزمنده عملیات بیت المقدس استان و همچنین تجلیل از مادران و همسران رزمندگان عملیات بیت المقدس ، اجرای طرح سلاله‌ها،برگزاری نشست تخصصی با موضوع زن و دفاع مقدس و تولید محتوا در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه زن و دفاع مقدس، از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

وی از رونمایی پنج عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس که با همکاری بنیاد شهید استان و کنگره شهدای سپاه فتح به اتمام رسیده اند خبر داد و گفت؛ پنج جلد کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس نیز رونمایی خواهند شد .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد؛ تجلیل از نویسندگانی که در حوزه بیت المقدس تالیف داشته اند ، اعزام پیشکسوتان دفاع مقدس به ستاد نماز جمعه و خاطره گویی قبل از خطبه های نماز جمعه و صدا و سیما، انتشار خاطرات در قالب مصاحبه های کوتاه و پخش در فضای مجازی از دیگر برنامه ها است.

وی ابراز داشت؛ برپایی نمایشگاه سه بعدی مبتنی بر اسناد ملی و استانی ، برگزاری کارگاه آموزشی مجازی دفاع مقدس، رونمایی از سایت فرهنگی دفاع مقدس، رونمایی از اینفوگرافی شهدای گمنام، رونمایی از نرم افزار اندرویدی خبرگزاری دفاع مقدس، رونمایی از کتاب راه سبز ویژه روحانیت و برگزاری مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس از جمله برنامه های دیگر مناسبت سوم و چهارم خرداد است.

سرهنگ آسمند در پایان گفت؛ به مناسبت سوم خرداد بسته های معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا نیز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع خواهد شد.

انتهای پیام