آمریکا باید بدون قید و شرط به این توافق برگردد
آمریکا باید بدون قید و شرط به این توافق برگردد
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا باید بدون قید و شرط به برجام بازگشته و تمام تحریم‌های مربوطه را بردارد.

«هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه گفت، خروج آمریکا از برجام عامل تنش بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.

این دیپلمات چینی در پیامی توئیتری نوشت: «دولت پیشین آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شد و فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد. این ریشه اصلی تنش‌های مداوم بر سر وضعیت هسته‌ای ایران است».

چونیینگ در ادامه نوشت: «آمریکا باید بدون قید و شرط به این توافق برگشته و تمام تحریم‌های مربوطه از جمله دست‌درازی‌‌های قضایی علیه طرف‌های ثالث را در اسرع وقت بردارد. بر همین اساس، ایران باید پایبندی متقابل را از سر گیرد».

به گزارش فارس، دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، امروز‌ جمعه ۲۰ فروردین برگزار شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.  ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی «لغو تحریم“ و «هسته‌ای» مهمترین دستورکار نشست امروز بود.

در نشست امروز، نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی‌های کارشناسان ایران و کشورهای ۱+۴ را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: «این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف‌های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت».

ایران تأکید کرده در این دور مذاکرات، هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا نخواهد داشت و ضمن رد راه‌حال گام‌به‌گام، بازگشت ایران به تعهدات برجامی را منوط به لغو همه تحریم‌های آمریکا می‌داند.

انتهای پیام/