آخرین وضعیت کرونا
آخرین وضعیت کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 726 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته یک هم‌استانی جان خود را از دست داد.

دکتر پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به ۷۲۶ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم‌استانی جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون ۳۱۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۱۱۷ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۱۸۶۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۲۳۱ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٣٣ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و باشت بود. همچنین از ۳۵۸ نمونه رپید تست ٢٣ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان‌های باشت، بویراحمد ، گچساران و بهمئی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت و بستری پیش‌بینی می‌شود در  طی هفته‌های آینده تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی  اشغال شود و همزمان  مرگ و میر عده‌ای از هم استانی‌ها را شاهد خواهیم بود.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در هر نوع تجمع و دورهمی و مراسمات، پرهیز از سفر و حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر در راستای کاهش میزان شیوع بیماری تلاش کنیم.

انتهای پیام/