جزئیات متن_فیلم حضور مدیرکل میراث فرهنگی در دیشموک | خبر دیشموک
جزئیات متن_فیلم حضور مدیرکل میراث فرهنگی در دیشموک

گزارش متنی و فیلم از حاشیه ی سفر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دیشموک:

*صفایی: بخشدار دیشموک لحظه به لحظه پیگیر و در این وضعیت کرونایی اصرار بر سفر ما به دیشموک داشتند و ما هم گفتیم چشم!*

*مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دیشموک به خواسته های بخشدار دیشموک اشاره و گفت: در بحث مرمت قلعه تاریخی،پارک اسکان گردشگر و صنایع دستی و حتی احداث الاچیق برای فضای گردشگری، به دیشموک کمک می کنیم*

*حبیبی بخشدار دیشموک: دیشموک از محرومترین نقاط کشور است/ به دیشموک در بحث تخصیص اعتبارات توجه ویژه کنید/به دیشموک در بحث مرمت قلعه تاریخی، اعطای تسهیلات کم بهره در حوزه صنایع دستی،احداث آلاچیق و توجه به نقاط تاریخی و گردشگری دیشموک توجه ویژه کنید*

مجید صفایی”، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به دیشموک عزیمت و ضمن بازدید از قلعه تاریخی و برخی نقاط گردشگری شهر،در جلسه شورای اداری شرکت کردند.

صفا حبیبی بخشدار دیشموک در این جلسه با بیان اینکه، دیشموک از محرومترین نقاط استان و حتی کشور است، اظهار کرد: از مدیرکل میراث فرهنگی انتظار داریم به موضوعات اصلی قلعه تاریخی، پارک اسکان گردشگران و احداث آلاچیق برای مناطق گردشگری همت ویژه ای شود.

حبیبی، به دیشموک به عنوان یک منطقه ی ویژه و دارای پتانسیل گردشگری و مناطق و جاذبه های تاریخی اشاره کرد و گفت:اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به گلیم مشته درغک در بحث صنایع دستی که ثبت هست، نگاه ویژه ای داشته باشد.

بخشدار دیشموک تصریح کرد: امیدواریم جناب صفایی به دیشموک جهت تخصیص اعتبارات توجه ویژه کند.

مجید صفایی”، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ی شورای اداری دیشموک به تلاش و پیگیری و اصرار و پافشاری اقای حبیبی بخشدار دیشموک جهت سفرما به دیشموک اشاره کرد و گفت:بنا به دوستی و صمیمیت و تعامل با بخشدار که داریم وباهم همکار بودیم، جناب حبیبی لحظه به لحظه پیگیر بوده و تاکید داشتند که به دیشموک سفر کنیم و ما هم گفتیم چشم!

صفایی به بازدید از قلعه تاریخی دیشموک اشاره گرد و گفت: از وضعیت نگران شده ام و همانجا زنگ زدم گفتم چادری در قلعه دیشموک زده شود تا مرمت کامل صورت بگیرد.

وی افزود: در سه حوزه ی مرمت قلعه تاریخی، پارک اسکان گردشگران و الاچیق در منطقه جهت ایجاد فضای مناسب گردشگری در دیشموک بزودی کار می کنیم.

جزییات در فیلم قابل مشاهده است.