آخوند فوتبالی استان؛ امام جمعه پا به توپ شد+تصاویر
آخوند فوتبالی استان؛ امام جمعه پا به توپ شد+تصاویر
بدون تعارف با «امام جمعه» دهدشت/ از بازی با جوانان تا تدریس در دانشگاه

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛امام جمعه فعلی دهدشت و سابق شهر چیتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد روزی را روایت می‌کند که به او خیلی خوش گذشت.

خبر دیشموک؛ ۵ مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب به امامت مرحوم آیت‌الله سید محمد طالقانی است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد هم بعد از پیروزی انقلاب نماز جمعه یکی پس از دیگری در شهرهای مختلف استان راه‌ا‌ندازی شد و اکنون در ۱۵ نقطه استان نماز جمعه برگزار می‌شود.

خبر دیشموک؛ هر چند همه ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد شخصیت‌های عالم و وارسته‌‌ای هستند اما در این بین حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر اما جمعه جوان و کنونی شهر دهدشت خصوصیات منحصر به فردی دارد امام جمعه‌ای جوان پسند و همراه جوانان که همه او را به حسن خلق و دوستدار جوانان می‌شناسند.

او در شناسنامه متولد مهرماه سال ۶۱ اما در واقع متولد سال ۱۳۶۳ در رودتلخ از توابع شهرستان بهمئی یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که بخشی از عمر خود را در شهر رامهرمز از توابع خوزستان گذرانده است چرا که اول ابتدایی را در بهمئی و بقیه را تا راهنمایی در رامهرمز تحصیل کرده و بعد از آن سه سال در حوزه علمیه رامهرمز و سه سال هم در حوزه فارسان از توابع شهرکرد تلمذ علوم دینی کرده است.

پس از آن به قم می‌رود و ۵ سال در حوزه علمیه قم در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله العظمی مکارم شیراز و آیت‌اله وحید می‌نشیند و در همان‌جا دبیر انجمن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت می‌شود.

وحدانی‌فر دارای ۲ کارشناسی ارشد ادیان و مذاهب و فقه و مبانی حقوق و همچنین در تحصیلات حوزوی تحصیلی معادل با دکتری دارد و با همین سن و سال کم، ۱۶ سال است که در دانشگاه تدریس می‌کند.

در سال ۸۱ ازدواج می‌کند و حاصل آن چهار فرزند بوده که ۳ فرزند دختر و یک فرزند پسر تاکنون حاصل این ازدواج است.

او در سال‌های اولیه جوانی یعنی هنگامی که تنها ۱۸ سال سن داشته در سال ۸۱ ازدواج می‌کند و حاصل آن چهار فرزند بوده که ۳ فرزند دختر و یک فرزند پسر حاصل این ازدواج است و همسر وی نیز هم اکنون در حوزه علمیه خواهران یاسوج در سطح ۲ مشغول به تحصیل است.

وحدانی‌فر چنان در بین جوانان و نوجوانان بخش کبگیان و شهر چیتاب محبوب مردم به خصوص جوانان شده که نبودن وی در منطقه برای مردم کاملا غیرممکن است و کسی در این بخش حتی فکر رفتن وحدانی‌فر را در سر نمی‌پروراند.

امام جمعه جوان و تحصیلکرده بخش کبگیان امروزه در تمام استان کهگیلویه و بویراحمد و میان همه گروه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان امام جمعه و مسوولی مردمی شناخته شده و به غیر از این در زمینه علمی علاوه بر تدریس در دانشگاه در بسیاری از محافل و مجامع به عنوان صاحبنظر حضور فعال دارد و از ایده‌های خلاقانه او استفاده می‌شود.

وحدانی‌فر با جوانان فوتبال بازی می‌کند و حضور در میان‌ آن‌ها را باری خود یک فرصت می‌داند که این گونه با مشکلات جوانان و آسیب‌هایی که در کمین آن‌هاست آشنا شود.

محمد صلاح و محمد انصاری بازیکنان محبوب امام جمعه فوتبالیست

از بازی و ریزه‌کاری خداداد عزیری خیلی خوشش می‌آید و بهترین بازیکن اخلاق ایران را محمد انصاری می‌داند هر چند پرسپولیسی نیست اصولا طرفدار تخصصی هیچ یک از تیم‌های سرخابی نیست اما فنی‌ترین بازیکن ایران را وحید امیری می‌داند.

۰:۰۰

فوتبال داخلی زیاد تماشا نمی‌کند اما تاکید دارد که از بازی‌های تیم ملی هم به آسانی نمی‌گذرد ولی نتایج لیگ را به دلیل مشغله کاری از جمله رسیدگی به امور مردم و حضور در دانشگاه و مطالعه تنها از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها پیگیری می‌کند اما از وضعیت کنونی فوتبال راضی نیست و معتقد است در ابعاد فرهنگی ورزش موفق نبوده‌ایم.

به غیر از فوتبال، کوهنوردی را هم دوست دارد و می‌گوید که به خاطر فرمایشات مقام معظم رهبری این گونه خود را وقف جوانان کرده‌‌ام تا جذب آسیب‌های اجتماعی نشوند.

پاس دادن در فوتبال را تمرین از خودگذشتگی می‌داند و گل زدن را قله و هدف و گل نخوردن را دفاع از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها تلقی می‌کند، معتقد است گل به خودی هم زده‌ام اما باید کاری کرد که رقم گل به خودی‌ها در سیاست و فرهنگ و سایر امور زندگی به صفر نزدیک شود و زمینه را برای ایجاد یک جامعه عاری از تهمت‌ها، غیبت‌، توهین و هتک حرمت‌ها فراهم کنیم.

روز ۵ مرداد را به امام جمعه جوان و کاربلد دهدشت تبریک می‌گویی و و دغدغه‌‌های او را گوش می‌دهیم از مشکلاتی می‌گوید که در سال‌هایی که امام جمعه بود آن‌ها را لمس کرده است.

وحدانی‌فر به مشکلاتی که او را زجر داده اشاره می‌کند و می‌گوید: عدم همراهی مسوولان برای رفع مشکلات مردم و عدم دغدغه‌مندی آن‌ها بیش از هر چیز در این سال‌ها مرا زجر داه است.

وی گفت: بسیاری از این اهمال‌ها و عدم توجه به مردم و مشکلات آن‌ها به سیاسی‌کاری‌ها در استان ما برمی‌گردد که معلوم نیست چه زمان پایان این مسائل را در استان خواهیم داشت اما معتقدم که سیاسی کاری عامل اصلی عقب ماندگی استان از قافله توسعه کشور است.

امام جمعه فوتبالیست در بین جوانان

این خطیب جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که از دیگر نکات آزار دهنده در همه سال‌هایی که لباس امامت جمعه بر تن کرده‌ام بی‌توجهی مسوولان به حوزه فرهنگی است افزود: عدم اهتمام مسوولان به موضوعات فرهنگی و عدم تخصیص بودجه متناسب با حوزه فرهنگ آزار دهنده بوده است.

وی به آسیب‌های اجتماعی و نیمه کاره رها شدن بسیاری از فضاهای فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: مسوولان در این حوزه فقط حرف می‌زنند و عمل آن چنانی از آن‌ها دیده نشده است و اصولا به جوانان بهایی نمی‌دهند و برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی گاها کشنده که گریبانگیر جوانان شده هیچ برنامه‌ای ندارند.

وحدانی‌فر به روزهای خوب خود در کسوت امام جمعه هم اشاره‌ای کرد و گفت: همه روزها خوب و خوش بوده چرا که در کنار مردم بودیم و با مردم هیچ گاه بد نمی‌گذرد اما خوش ترین روز من هنگامی بود که مسوولان در برابر مشکل آب کشاورزی چیتاب در بخش کبگیان سنگ اندازی می‌کردند اما با پی‌گیری‌های شبانه‌روزی و همراهی مردم بالاخره آب وارد کانال‌های کشاوری شد و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی وارد مدار تولید در سال‌های سخت اقتصادی و معیشتی شد.

انتهای پیام/م:آ

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس