پیام کلانتری برای آحاد مردم استان؛بازگشت محدودیت‌های کرونایی به کهگیلویه و بویراحمد
پیام کلانتری برای آحاد مردم استان؛بازگشت محدودیت‌های کرونایی به کهگیلویه و بویراحمد
کلانتری با بیان اینکه وقتی اوضاع خطرناک باشد باید دست به اقدامات سخت‌گیرانه کنترلی بزنیم گفت: پیام من به نمایندگی از اعضای ستاد کرونا به همه مردم استان این است که" تمام توان را به کار بستیم بتوانیم شرایطی فراهم شود تا با رعایت دستورالعمل‌ها، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک به دور از دورهمی‌ها و تشییع جنازه‌ها و تجمعات

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در نشست استانی بیماری کرونا بر تشدید و کنترل ترددهای شبانه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: این موضوع به صورت خاص در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه در دستور کار قرار گیرد چرا که آمار جرایم می‌گویند چقدر کنترل صورت گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ستاد ملی کرونا مصوب شد ورود خودروهای با پلاک سایر شهرستان‌ها ممنوع شود، افزود: درخواست دادیم کهگیلویه و بویراحمد شامل این مصوبه هم شود محدودیت‌ها شامل مناطق گرمسیری می‌شود اما امیدواریم با درخواست ما موافقت کنند.

وی با اشاره به وضعیت صنوف و لزوم ورود اتحادیه‌ها گفت: از اتحادیه‌ها انتظار داریم ورود کنند تا پروتکل‌ها بیشتر رعایت شوند برخی صنوف با ما همکاری دارند و اما برخی‌ها پروتکل‌ رعایت نمی‌کنند که از تعزیرات حکومتی و سازمان صمت می‌خواهیم شهرستان به شهرستان نظارت کنند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پنج‌شنبه گذشته که به لوداب رفتیم در مسیر دیدم چه تجمعاتی بود تصور ما این بود که مراسم عروسی است اما دورهمی خانوادگی بدون استفاده از ماسک، بدون حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها تشکیل داده بودند. خروجی این تجمعات می‌شود افزایش ابتلا، افزایش مراجعه به بیمارستان، افزایش بستری و در نتیجه افزایش مرگ‌های ناشی از کرونا.

کلانتری با بیان اینکه وقتی اوضاع خطرناک باشد باید دست به اقدامات سخت‌گیرانه کنترلی بزنیم گفت: پیام من به نمایندگی از اعضای ستاد کرونا به همه مردم استان این است که” تمام توان را به کار بستیم بتوانیم شرایطی فراهم شود تا با رعایت دستورالعمل‌ها، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک به دور از دورهمی‌ها و تشییع جنازه‌ها و تجمعات آرامستانی فضایی فراهم شود که در ماه پایانی سال مردم و اصناف راحت‌تر فعالیت کنند تا چرخ معیشت مردم روانتر بچرخد و مردم زندگی آسوده‌ای داشته باشند اما عده‌ای اصلا رعایت نمی‌کنند”.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آن عده‌ای که رعایت نمی‌کنند موجب گسترش زنجیره انتقال بیماری می‌شوند و گسترش زنجیره یعنی همان گسترش ابتلا و مراجعات به بیمارستان‌ها، بستری و مرگ و میرها و دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه که برای حفظ جان مردم وضع می‌کنیم و چاره‌ای جز این هم نداریم.

وی با بیان اینکه سیاست ما در استان این نبود افزود: سیاست ما تداوم همکاری‌ها بود تا بتوانیم وضعیت بهتری در آستانه سال نو داشته باشیم و مشاغل روانتر کار کنند. البته کار کردن مشاغل شرط آسانی داشت و آن شرط هم رعایت پروتکل‌ها و حفظ فاصله اجتماعی بود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ستاد ملی کرونا از استان به دلیل همکاری‌ها و اینکه در شرایط سخت کمترین آسیب را داشتیم قدردانی شد اما امروز ستاد ملی کرونا نسبت به شیوع پیک جدید کرونا به کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد آمار کرونا در بویراحمد و کهگیلویه سپس گچساران رو به افزایش است باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: دو موضوع در استان وجود دارد نظام اداری که گفتیم هر جایی از دستگاه‌ها و ادارات تخلف عدم رعایت پروتکل‌ها مشاهده شد به من اطلاع دهند اما تاکنون یک مورد گزارش این چنین به دستم نرسیده یعنی همه چیز خوب است؟ خدمات‌دهی دستگاه‌ها باید با حفظ پروتکل‌ها باشد.

وی بیان کرد: موضوع دوم دورهمی‌ها و تشییع جنازه‌ها است.۵_۶ خانواده بدون ماسک دور هم جمع می‌شوند. بی‌رحم هستند جوانانی که ماسک نمی‌زنند و به دیدار بزرگترها می‌روند ۸۸ درصد مرگ‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد افرادی سن بالا بودند.

کلانتری عنوان کرد: البته ویروس کرونا اخیرا جوانترها را سخت درگیر می‌کند، در همین مدت اخیر شاهد بودیم کرونا دو نفر از فوتبالیست‌های جوان و پیشکسوت فوتبال را از ما گرفت.آمار کشوری هم افزایش ابتلا جوانان و نوجوانان به این ویروس را نشان می‌دهد جوان‌ها که سرمایه و آینده مملکت هستند رعایت کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه عادی انگاری و کاهش پروتکل‌ها قابل قبول نیست، گفت: در حضور رسانه‌ها می‌گویم با هر دستگاهی که نسبت به رعایت پروتکل‌ها کوتاهی کرد به شدت برخورد می‌کنیم. حفظ جان مردم اولویت ما است.

انتهای پیام/م:آ