۲۳۰۰ پروژه نیمه تمام و فرسایشی در کهگیلویه و بویراحمد رها شده / پول می‌خواهیم / نوبخت: حمایت می‌کنیم
۲۳۰۰ پروژه نیمه تمام و فرسایشی در کهگیلویه و بویراحمد رها شده / پول می‌خواهیم / نوبخت: حمایت می‌کنیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد برخی طرح‌های مهم عمرانی، زیربنایی و اولویت دار برای رونق و شکوفایی کهگیلویه وبویراحمد را در بخش‌های راه، آب، نفت و گاز، برق رسانی و کشاورزی بیان کرد و افزود: این استان همچنان در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای به دلیل عمق محرومیت و مشکلات تاریخی و انباشت شده، فاصله زیادی با استانداردهای ملی و سایر استان‌ها دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کرد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد اخیراً با بعضی از مسئولان و مقامات کشوری دیدار و پیرامون مسائل مختلف استان گفت‌وگو کرد.
بنا بر این گزارش، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دیدارهای فشرده در دو روز گذشته با مقام‌ها و مسئولان اجرایی دولت در مرکز کشور با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار و خواستار حمایت‌ها، پشتیبانی و توجه خاص مجموعه دولت و این سازمان برای کمک به تخصیص اعتبارات مصوب برای طرح‌های عمرانی و اولویت دار این استان شد.
کلانتری در دیدار با رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور از وجود بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در حوزه‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف فرسایشی شده و در انتظار تزریق و کمک‌های خاص دولت برای شتاب بخشی بیشتر و رونق دوباره هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: البته اولویت با طرح‌های مهم و قابل توجیه با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد است که همین طرح‌ها نیز با مشکل شدید نقدینگی و اعتبار مواجه هستند.
وی با بیان اینکه، حتی عمر برخی از این طرح‌ها به بالای ۱۰ تا ۱۵ سال نیز می‌رسد گفت: در بررسی‌های انجام شده عمده مشکل آنها کمبود نقدینگی و عدم تخصیص اعتبارات با وجود تصویب انها در شورای برنامه ریزی استان و یا بودجه سالانه دولت بوده است.
کلانتری ابراز داشت: این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط خاص خود و نداشتن مکانیسم‌ها و شاخص‌های لازم برای جذب کمک‌ها و اعتبارات غیردولتی و همچنین نداشتن موقعیت‌های مهم اقتصادی به نسبت سایر مناطق کشور، چشم و امیدش به توجه ویژه دولتمردان دوخته شده است.
استاندار برخی طرح‌های مهم عمرانی، زیربنایی و اولویت دار برای رونق و شکوفایی کهگیلویه وبویراحمد را در بخش‌های راه، آب، نفت و گاز، برق رسانی و کشاورزی بیان کرد و افزود: این استان همچنان در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای به دلیل عمق محرومیت و مشکلات تاریخی و انباشت شده، فاصله زیادی با استانداردهای ملی و سایر استان‌ها دارد.
طرح‌های اولویت دار کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز تاکید کرد که مجموعه دولت و سازمان برنامه بودجه نیز با بسیاری از ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود این استان آشناست.
محمد باقر نوبخت در دیدار خود با کلانتری بر احصا و شناسایی اولویت‌های توسعه‌ای و ظرفیت‌های مهم سرمایه گذاری در این استان مستعد و پرظرفیت اما در عین حال محروم تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید ظرف ۶ سال گذشته به اذعان نمایندگان و مسئولان اجرایی و سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه‌ای به این استان و مردم قدرشناس آن داشته است.
نوبخت از حمایت ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه برای شتاب بخشی و اجرای طرح‌های اولویت دار در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و یاداور شد: البته نباید از کمک‌ها و ظرفیت ویژه بخش خصوصی و همچنین اعتبارات و دیگر روش‌های نوین تأمین منابع مالی برای رونق طرح‌های عمرانی در این استان غافل شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه شرایط خاص دولت و تلاش دشمنان برای ایجاد فشارهای بیشتر اقتصادی و معیشتی بر جامعه را یادآور شد و گفت: در این راستا حفظ انسجام و همبستگی و هم افزایی بیشتر در بین ارکان مختلف نظام بهترین و مناسب‌ترین راهبرد برای مقابله با وضع سخت موجود است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد ظرف دو روز گذشته با برخی مقامات و مسئولان اجرایی در دولت تدبیر و امید از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و مقامات در برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در تهران برای کمک به توسعه همه جانبه این استان و رفع چالش‌ها و مشکلات در بخش‌های مختلف آن دیدار و گفت و گو کرد.

  • نویسنده : وحید آهنگ