فرهنگ‌ حجاب و عفاف در ادارات مورد توجه قرار گیرد
فرهنگ‌ حجاب و عفاف در ادارات مورد توجه قرار گیرد
سردار حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: عفاف و حجاب علاوه بر اینکه زمینه‌ساز ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، می‌تواند نقش مهمی در حفظ بنیان خانواده داشته باشد.

به گزارش خبر دیشموک، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: دشمنان وقتی دانستند و به جمع بندی رسیدند که نمی توانند از طرق جنگ سخت و تحریم و … به مردم ایران ضربه وارد کنند لذا تصمیمشان بر آن شد که بتوانند بر فرهنگ مردم نفوذ کنند و این همان جنگ نرم است لذا باید تمام دستگاه ها پای کار بیایند و بتوانیم به سمت دولت تمدن اسلامی حرکت کنیم.

وی گفت: عفاف و حجاب علاوه بر اینکه زمینه‌ساز ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، می‌تواند نقش مهمی در حفظ بنیان خانواده داشته باشد.

وی افزود: رعایت حجاب و عفاف هم وظیفه مردان و هم وظیفه زنان است و از جمعیت ۶۰۰ هزار نفره ی شهر سنندج عده‌ کمی که رعایت نمی‌کنند نمود بیشتری دارد پس باید در فضای مجازی، دانشگاه‌ها و مدارس در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و خانواده‌ها نیز باید جدی‌تر به موضوع ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌ حجاب و عفاف در ادارات مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای خانواده‌ها تدوین شود.

سردار حسینی بر لزوم فرهنگ سازی و نظارت بر دستگاه‌ها و ارزیابی آنان در حوزه رعایت حجاب و عفاف و الگوهای اسلامی تاکید کرد و افزود: نیاز است بر تولید و تبلیغ لباس‌های نامناسب در بازار نظارت وجود داشته باشد چرا که بسیاری از مدل‌های پوشاک که عرضه می‌شود با الگوهای اسلامی منافات دارد.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و مردم وظیفه دارند در بحث مقابله با بدحجابی فعال باشند، ادامه داد: اقدامات خوبی صورت گرفته است اما لازم است که همه نهادها در زمینه فرهنگ سازی رعایت حجاب و عفاف همکاری بهتری داشته باشند.

موضوع عفاف و حجاب، مسئله مهم و روز جامعه است

در ادامه حجت الاسلام علی جعفر نژاد نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان اظهار داشت: اسلام ما را به حفظ کردن حریم هم در گفتار، هم در رفتار ئ هم در نوع راه رفتن سفارش کرده است اما دشمنان در تلاشند عفاف و حجاب را از زنان ما بگیرند و وظیفه همگانی مردم و مسئولین است تا در راستای مقابله با این هدف شوم دشمنان دین،‌سیره و فرهنگ حجاب فاطمی را در سطح جامعه نشر دهند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی همواره در پی ضربه زدن به مردم عزتمند ما با راه های گوناگون بوده و هستند و یکی از این راه ها ارائه فرهنگ مبتذل غربی به جوانان ماست که لازم است در این حوزه با ارائه عمل نه فقط همایش بتوانیم راهکاری اساسی را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه مهمترین کار در این حوزه جهاد تبیین است خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم به معنای واقعی برنامه موثری را ارئه دهیم لازم است که آموزش های ما از مدارس و دانش آموزان شروع شود.

حجت الاسلام جعفر نژاد با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب، مسئله مهم و روز جامعه است، گفت: تربیت مد نظر اسلام باید در نهاد خانواده‌ها اجرایی شود چراکه آثار آن در آینده دامن‌گیر خود خانواده و جامعه خواهد بود.

دشمنان دنبال انحراف افکار جوانانمان هستند

سرهنگ علی‌اصغر منتشلو معاون اجرایی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز اظهار داشت: همانطور که درجلسه قرارگاه حجاب و عفاف استانداری کردستان اشاره کردم، برنامه‌ها و مصوبات این حوزه باید عملی باشد، دستگاه‌ها برنامه‌های عملی در دست اقدام خود را برای رعایت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اعلام‌ کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌ حجاب و عفاف در ادارات مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای خانواده‌ها تدوین شود.

معاون اجرایی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تاکید بر اینکه از نسل جوان غفلت نکنیم، یادآور شد: دشمنان دنبال انحراف افکار جوانانمان هستند. بنابراین باید اجازه ندهیم دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

برگزاری تجمع سراسری خانوادگی عفاف و حجاب در کردستان

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در ادامه اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مسئلۀ حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملًا غلط و انحرافی است لذا حجاب نمادی از فرهنگ اسلامی است.

وی گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب باید بحث عفاف و حجاب را سماندهی کنیم تا بتوانیم به سمت تمدن نوین اسلامی گام برداریم.

وی با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب امسال از تاریخ ۱۸ الی ۲۴ تیرماه خواهد بود افزود: با توجه به پیش رو بودن هفته عفاف و حجاب و برنامه هایی که سازمان بسیج برای ما مطرح کرده اند لازم است که همه اقشار در این حوزه برنامه های خاصی را ارئه دهند.
سرکانی تاکید کرد: تجمع سراسری خانوادگی عفاف و حجاب و یادبود شهیده شاخص کشور فاطمه اسدی در کردستان و به مناسبت هفته عفاف و حجاب در کردستان برگزار می شود.

وی به برنامه های پیشنهادی در طول این هفته اشاره کرد و ادامه داد: همایش پیاده روی خانوادگی، اجرای گروه سرود دانش اموزی، طرح سفیران مهر، اعزام هزار گروه امر به معروف و نهی از منکر فقط ایجاب و اقناعی در سطح استان، معرفی الگوهای برتر عفاف و حجاب، بازنشر سخنان مقام معظم رهبری در فضای مجازی، تولید فیلم کوتاه، برگزاری شب شعر و شب خاطره، تولید محتوا برای ارکان صالحین و جشنواره عکس از اهم این برنامه هاست.

در پایان این نشست اعضای قرارگاه برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/