۶۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان شناسایی شدند
۶۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان شناسایی شدند
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته ۶۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان شناسایی شدند.

به گزارش خبر دیشموک،  سید محمد علوی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته، ۶۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان شناسایی شدند.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان نسبت به روز قبل از آن، ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در این مدت ۴۲ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری شده‌اند که هفت نفر در مقایسه با روز قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ بیمار در بخش‌های عادی و ۵۲ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند همچنین در این مدت فوت بر اثر ابتلا به کرونا در استان نداشتیم.

سید محمد علوی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که وقتی فقط از افراد دارای علائم متوسط تا شدید بیماری نمونه گیری می‌شود و افراد دارای علائم خفیف و یا بدون علامت شناسایی نمی‌شوند، تعداد افراد شناسایی شده ۲۴ ساعت اخیر باید سه تا چهار برابر کنیم تا رقم واقعی مبتلایان در جامعه مشخص شود.

وی بیان کرد: آمار موجود نشان می‌دهد که ویروس به سرعت در جامعه در چرخش است و با توجه به اینکه سرعت سرایت بیماری بسیار بالا و خطر ابتلا به امیکرون جهش یافته نیز زیاد است، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، خوددداری از حضور اماکن شلوغ و تزریق واکسن اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/