۶۰ عنوان کتاب پیرامون دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد انتشار یافت
۶۰ عنوان کتاب پیرامون دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد انتشار یافت
 مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۶۰ عنوان کتاب با موضوع خاطره، زندگینامه، نمایشنامه، شعر و تاریخ شفاهی با حمایت این اداره‌ کل تولید و به مرحله چاپ رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، سرهنگ امیرعباس آسمند روز دوشنبه در آئین تجلیل از فعالان حوزه دفاع مقدس افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ایجاد ساختار در درون استان تلاش می‌کند برنامه‌های حوزه دفاع مقدس را با همکاری ادارات و نهادهای ذی‌ربط اجرایی کند.

وی ادامه داد: به همین منظور در سال جاری ۶ جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان تشکیل شد و کمیته‌های ذیل این شورا با برگزاری ۲۹ جلسه ۳۴۴ مصوبه تصویب کرد که از این تعداد ۲۹۶ مصوبه به مرحله اجرا درآمد.
وی برگزاری نشست های شورای فرماندهان نظامی و انتظامی، تشکیل هیات امنای یادمان‌های شهدای گمنام برای پیگیری و رفع مشکلات زیربنایی و اعتباری این یادمان‌ها و برگزاری ده‌ها جلسه نامگذاری معابر و اماکن را از دیگر اقدامات این اداره‌کل در یک سال گذشته عنوان کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای ۱۲۷ برنامه مدون توسط این اداره‌ کل ، ادامه داد: مهم‌ترین اولویت ، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است که پس از سال‌ها تلاش و پیگیری، امسال عملیات اجرایی آن آغاز شد.
سرهنگ آسمند تشییع و تدفین شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و استقبال از پیکر شهدا در ۷۲ نقطه از استان، تولید و اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی، برگزاری ۱۱ نمایشگاه هنری، تولید نماهنگ و موسیقی در حوزه دفاع مقدس و تولید چندین مستند دفاع مقدس را از دیگر اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تجلیل از سه هزار و ۵۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در قالب همایش نکوداشت پیشکسوتان، تجلیل از ۲۵۶ پیشکسوت معسر، برگزاری جشنواره خاطره‌گویی «افتخار من»، برگزاری همایش تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس، برگزاری نهضت خاطره‌گویی در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی به تعداد ۴۵۶ مورد و دیدار با ۳۲۸خانواده شهید از مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در یک سال اخیر بود.
وی بیان کرد: همایش تخصصی نقش روحانیت در دفاع مقدس در یاسوج، همایش نقش روحانیت در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های شهدا در گچساران و تدوین ۱۰ عنوان کتاب با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری دانشگاه یاسوج، گفت: در این راستا تاکنون ۲۷۶ پرونده علمی تشکیل و ۱۹۲ مقاله علمی تدوین شده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با اشاره به تأثیر اردوهای راهیان نور در ایجاد تحول فکری و معنوی، گفت: جوانان با قدم گذاشتن در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، دچار تحول عظیم فرهنگی و فکری و معنوی می‌شوند.
آیت الله سید نصیر حسینی افزود: در سایه دفاع مقدس، امنیت پایدار برای کشور ایجاد شده و دوران پرافتخاری برای مردم ایران در تاریخ ثبت شده است.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان، افزود: بسیاری از آزادی‌خواهان جهان از انقلاب اسلامی درس گرفتند و مولود انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی افزود: در طول تاریخ پر فراز و نشیب ایران برخی جنگ‌ها برای ما ذلت‌بار بود اما دوران دفاع مقدس برای ما افتخارات و دستاوردهای زیادی در پی داشت.

در این آئین ،بیش از ۳۰نفر از فعالان فرهنگی عرصه دفاع مقدس با اهدا لوح سپاس تجلیل شدند.

انتهای یپام/

  • نویسنده : مالک آهنگ