۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راهداری کهگیلویه و بویراحمد
۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راهداری کهگیلویه و بویراحمد
بگفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ،۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای راه‌های روستایی و ۱۰۰ میلیارد تومان آن برای رفع نقاط حادثه خیز هزینه می‌شود.

به گزارش خبر دیشموک،  عابد محمدی با اشاره به اینکه بر اساس برآورد‌ها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر دیگر استان‌ها است افزود: با تخصیص و جذب این اعتبار تحول اساسی در حوزه راهسازی و حمل و نقل ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه پیش‌تر ۳۰۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان در حوزه راهداری تخصیص یافت اضافه کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان آن به صورت اعتبار استانی و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به صورت اعتبار ملی ابلاغ شد.
محمدی با اشاره به اینکه از اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی سفر استانی رییس جمهور حدود ۳۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است گفت: با تخصیص کامل این اعتبار کار‌های خوبی در استان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این اعتبار مناطق محروم استان از جمله تاکسیسه، مورزرد، شاه غالب، سیلاب کلوار، موشمی ها، چاهن و دیگر مناطق دیده شده بود افزود: اعتبارات سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد مجموعا در مدت سه سال ابلاغ و تخصیص می یابد.
تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد برای رفع نقاط حادثه خیز استان
محمدی یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی به صورت نقد و به طور کامل برای حوزه راهداری تخصیص داده شد و کار رفع ۲ نقطه حادثه خیز استان با این اعتبار آغاز شده است.

وی گفت: این دو نقطه حادثه خیز شامل تونل گل زردی به سمت سرگچینه به طول ۶ کیلومتر و جاده باشت چرام هم به طول ۶ کیلومتر است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.