۳ هزار و ۴۰۰ نفر در سه پتروشیمی استان مشغول به کار هستند
۳ هزار و ۴۰۰ نفر در سه پتروشیمی استان مشغول به کار هستند
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دو سال اخیر ۵۵ جلسه کارگروه تشکیل و مشکل ۱۳۴ واحد تولیدی رفع شد.

سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه مشکل ۵ طرح در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، گفت: مشکلات این واحدها ظرف دو هفته آینده رفع شود.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید طی دو سال اخیر افزود: طی این مدت ۵۵ جلسه با ۸۳۷ مصوبه تشکیل شده که ۱۳۴ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی احیاء و برای ۹۵۰ نفر اشتغال به همراه داشته است.

این مسئول با بیان اینکه از مجموعه اشتغالی که برای ۹۵۰ نفر ایجاد شده ۲۰۰ مورد در کارخانه فولاد بویراحمد بوده، گفت: کارخانه فولاد بویراحمد یکی از پروژه‌های مهم استان بود که در همین جلسات کارگروه بررسی و به چرخه تولید بازگشت که نمونه موفقی از برگزاری جلسات کارگروه بوده است.

صمیمی‌دوست با بیان اینکه  مشکلات بسیاری  که احساس می‌شد قابل حل نیستند، در این کارگروه بررسی و رفع شد، گفت: از جمله این طرح‌ها، طرح‌های بزرگی اقتصادی مانند پتروشیمی هستند که .

وی با اشاره به اینکه در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حتی مشکلات زیرساخت‌های واحدهای مستقر در شهرک صنعتی رفع شد افزود: یکی از مشکلات سد راه سرمایه‌گذاران، حریم کیفی آبراها بوده که این بخشنامه بومی‌سازی شد.

این مسئول عنوان کرد: حریم کیفی آبراها ۱۵۰ متر بود که به ۴۰ متر کاهش یافت و با بومی‌سازی این طرح، ۱۶۵ طرح اقتصادی حوزه دامپروری که سالیان متمادی نمی‌توانستند مجوز دریافت کنند  با مصوبات کارگروه رفع شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزاری منظم جلسات کارگروه و رفع مشکلات طرح‌های تولیدی حوزه اقتصادی بوده است.

انتهای پیام/