یک کهگیلویه و بویراحمدی ۳۶ خودروی شوتی داشت/ قاچاق، نساجی ایران را نابود کرد
یک کهگیلویه و بویراحمدی ۳۶ خودروی شوتی داشت/ قاچاق، نساجی ایران را نابود کرد
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور با اظهار تاسف از برخی حمایت ها از رانندگان مشهور به " شوتی" خاطرنشان کرد: سال گذشته پرونده ای داشتیم که یک نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۶ خودروی شوتی با ۳۶ راننده داشت که برایش کار می کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبردیشموک” سیدعبدالمجید اجتهادی” در سخنانی در مجتمع سپهبد شهید سلیمانی در یاسوج گفت: در سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد فردی را شناسایی کردند که ۳۶ دستگاه خودروی شوتی داشت و ۳۶ راننده برایش کار می‌کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه، این‌ها هیچ کدام به نفع اقتصاد و اشتغال نیست، اظهار داشت: این که بگوییم یک جوانی با خودرو لوازمی را می‌آورد، دلیل قابل قبولی برای توجیه این کار نیست.

 

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: جابجایی کالا توسط “شوتی‌ها” قاچاق خُرد نیست و قطعاً قاچاق سازمان یافته است و این‌ها فراتر از این است که بخواهیم یک پرونده تشکیل بدهیم.

 

اجتهادی با بیان اینکه راننده‌ای لوازم را با خودرو جابجا می‌کند مبلغ جزئی بدست می‌آورد ولی مبلغ سرشاری توسط سرشاخه این راننده‌ها کسب می‌شود، یادآورشد: مدتی قبل، خودرویی را گرفتند که ۱۶ تلویزیون در صندلی عقب جاسازی کرده بود.

 

وی گفت: چهارسال پیش خودرویی از استان کهگیلویه و بویراحمد گرفتند که حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق جاسازی کرده بود و ما معتقدیم قاچاق کالا توسط خودرو‌های شوتی سازمان یافته است.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکیدکرد: بنا بفرموده مقام معظم رهبری، مبارزه با قاچاق باید قاطع و بی‌رحمانه باشد.

 

اجتهادی با اشاره به برخی از آمارهای خسارتی قاچاق در اقتصاد ملی، تصریح کرد: ضربه‌ای که قاچاق به صنایع و تولیدات کشور وارد می‌کند جبران ناپذیر است و مُتاسفانه همین قاچاق، نساجی ایران را نابود کرد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ