یادواره شهدای روستای شوتاور چاروسا برگزار شد(+تصاویر)
یادواره شهدای روستای شوتاور چاروسا برگزار شد(+تصاویر)
با حضور اقشارمختلف مردم یادواره شهدا روستای شوتاور چاروسا برگزار شد.

به گزارش خبر دیشموک،   با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین یادواره شهدای روستاهای شوتاور و ادرج چاروسا در روستای شوتاور برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه، جمعی از پاسداران سپاه و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد؛ فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کهگیلویه در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

خداکرم فتحی از یادگاران دفاع مقدس هم به خاطراتی از جبهه و جنگ از شهدای روستای شوتاور پرداخت.

مرثیه سرایی در وصف شهدا و عزاداری بیاد شهدای کربلا از دیگر برنامه های این مراسم معنویی بود.

حضور جوانان از دیگر جلوه های زیبا این مراسم بود.

سرهنگ پوربهشت فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه در این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم عنوان کرد: یادواره های شهدا بهترین فرصت برای تبیین روحیه ایثار و شهادت در جامعه است.

وی افزود: نظام اسلامی با بهره‌مندی از فرهنگ ایثار و شهادت، از توطئه‌های دشمنان مصون است و دست‌یابی به افتخارات در عرصه‌های گوناگون به برکت خون مطهر شهداست.

باقری راد مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کهگیلویه هم در این مراسم گفت:از آنجا که نسل جدید ما دوران دفاع مقدس را به یاد ندارد لذا زنده نگه داشتن حماسه‏‌ها و رشادت‏‌های رزمندگان اسلام و بازخوانی ایثارگری‌های آن عزیزان موجب الگوگیری جوانان ما از شهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهدا با نثار جان، دین خود را برای حفظ اسلام به خوبی ادا کردند و اینک وظیفه ماست که با تداوم راه آن بزرگواران و عمل به وصایای آنها از انقلاب و اسلام محافظت کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کهگیلویه با بیان اینکه دشمن بهترین حربه برای غلبه بر جوانان را فضای مجازی می داند عنوان کرد: دشمن چنان در رسانه های مختلفی که در دست خود دارد هجمه می‌کند که بسیاری مواقع جای شهید و جلاد عوض می کند پس سفارش ما به جوانان در این برهه از زمان هوشیاری در مقابل دشمنان است.

گفتنی است،  روستاهای شوتاور و ادرج ۵ شهید بامه، آگنه، بتوخت، استاد و شهید آذرشب را تقدیم نظام و انقلاب کردند.