یادواره شهدای جاورده برگزار شد +تصاویر
یادواره شهدای جاورده برگزار شد +تصاویر
یادواره شهدای جاورده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

یادواره پایگاهی شهدای روستاهای جاورده و دشت آزادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در این مراسم اظهار داشت: حقیقتا شهدا زنده‌های جاودان هستند که لحظه به لحظه زندگی ما را مشاهده می‌کنند و انتظار آنها از ما این است که راهشان را با اخلاص ادامه دهیم و از آرمان‌های انقلاب اسلامی محافظت کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: در طول تاریخ بشریت تمام تلاش کسانیکه در تحت ولایت شیطان بودند این بود که از ساحت مقدس ولایت معصومین و حجت‌های خدا قداست‌زدایی کنند در همه عصرها این هنر شیطانی وجود داشته است.

وی ادامه داد: یک روز در زمان پیامبر اکرم (ص) و اوج این هنر شیطانی را در زمان ولایت مولا علی علیه‌السلام در سقیفه بنی ساعده می‌بینیم و در زمان امام حسن مجتبی علیه السلام و نهایت تلاش این حزب شیطانی در زمان امام حسین(ع) بود که ابتدا از ساحت مقدس سید الشهدا قداست‌زدایی کردند.

صلواتی گفت: جالب است بدانیم در روز عاشورا این دو ولایت خیلی روشن متجلی می شود ولایت الله در وجود مقدس امام حسین علیه السلام و ولایت شیطان در یزید و شمر و عبیدلله زیاد.

وی ادامه داد: در گروه شیطان عده‌ای  نماز خوان و اهل روزه و اهل حج و حافظ قرآن و حتی اهل نماز شب به قصد قربت آمدند حجت خدا را شهید کردند مشکل عمده این گروه فقط این بود که با ولایت تنظیم نبودند ولایت باور و ولایت یاور نبودند و تا قیام قیامت ملعون شدند.

وی با بیان اینکه حقیقتا عبادت بی‌ولایت هیچ فایده‌ای برای انسان ندارد، افزود: در صف ولایت الله اصحاب سید الشهدا هستند هم اهل نماز و روزه و زکات و حج و قرآن و نماز شب هستند اما همه اینها در ذیل ولایت پذیری ارزش پیدا می‌کند.

صلواتی با بیان اینکه امروز پیام شهیدان درس ولایت مداری است خاطرنشان کرد: ولایت الله و ولایت پیامبر و ائمه هدی و ولایت امام عصر«عج» در وجود مبارک رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب حضرت امام خامنه‌ای متجلی است.

امام جمعه قلعه رئیسی اضافه کرد: در سران استکبار جهانی رأس همه آمریکا این شیطان بزرگ و طاغوت اکبر است و رسالت مردم و همه عزیزان این است که با الگو پذیری از شهیدان در صف ولایت حجت خدا باشیم که ان شاءالله در قیامت با شفاعت شهیدان با انبیاء و اولیاء الهی محشور می شویم.

سید حمزه محقق‌زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه نیز در این مراسم اظهار داشت: امروزه برگزاری یادواره‌ها باعث می‌شود که رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا برای نسل جدید بازگو و شناخته شود.

همچنین یک فرمانده دفاع مقدس گفت: شهدا نماد قدرت اخلاص و صداقت بودند هر گاه اسمی از مردانگی می‌شود این شهدا بودند که حرف اول را می‌زدند.

روستاد از نقش شهدا و جانبازان و نیروهای اعزامی از چاروسا در جنگ تحمیلی گفت: حقیقتا نیروهای اعزامی از چاروسا با دلاوری‌های خود نقش زیادی در پیروزی‌های زمان جنگ در گردان‌هایی که فرماندهی کردم داشته‌اند.

وی تصریح کرد: از شهدای زنده ی ۸ سال دفاع مقدس که از نیروهای چاروسا چاروسا و دهستان جاورده بودند آقای مقدسی جانباز شیمیایی است که تا پای جان جنگید و دلیرانه به جنگ با دشمن بعثی تا مرز شهادت رفت.

انتهای پیام/