گرانی برخی خدمات به بهانه کرونا بی‌معنی است
گرانی برخی خدمات به بهانه کرونا بی‌معنی است
امام جمعه اهواز گفت: در حال حاضر فعالیت قطار، اتوبوس و هواپیما با تمام ظرفیت انجام می‌شود و به‌همین دلیل گرانی بلیط برای مسافران به بهانه کرونا بی‌معنی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه های نماز جمعه اهواز با تاکید بر لزوم کنترل و نظارت قیمت‌ها در بازار اظهارداشت: دولت جدید زمان زیادی نیست که روی کار آمده است و این امر نباید مانعی برای کنترل و نظارت بر بازار محسوب شود.

وی افزود: مردم انتظار دارند که دولت آیت الله رئیسی با تمام توان در امر نظارت بر بازار و قیمت‌ها ورود کند لذا برخورد با اخلالگران در نظم بازار ضروری است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه دولت جدید وارث خسارت‌های هشت سال دولت قبلی است، گفت: این در حالی است که مردم باید فعالیت‌ها و تلاش‌های برنامه‌ریزی شده برای کنترل بازار و قیمت‌ها را احساس کنند.

وی افزود: نظارت بر قیمت‌ها مطالبه جدی مردم است و باید همواره مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد ادامه‌داد: دشواری در کنترل قیمت‌ها یک واقعیت انکار ناپذیر است اما همواره باید برای یکسان سازی قیمت‌ها، مراکز عرضه کالا و خدمات نظارت شوند.

مسئولان حراست در دستگاه‌های اجرایی باید از اختیارات مستقل برخوردار باشند

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه واحد حراست در دستگاه‌های اجرایی می تواند عاملی برای جلوگیری از بروز فساد و تخلف باشد گفت: تا وقتی که مسئولان این واحدها از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی منصوب می‌شوند، امکان تحقق کامل این امر میسر نخواهد بود.

وی افزود: مسئولان حراست باید بصورت مستقل و در چارچوبی مشخص منصوب شوند تا بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

حجت الاسلام موسوی فرد بیان کرد: وابستگی مسئولان واحد حراست دستگاه‌های اجرایی به مدیران آنها مانعی برای تحقق نظارت و رعایت عدالت بر وظایف ادارات محسوب می‌شود.

دست مدیران پروازی و نجومی بگیر از مسئولیت‌های اجرایی باید قطع شود

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به وجود برخی مدیران پروازی در دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان گفت: مسئولی که حاضر نیست محل زندگی خانواده خود را به محل خدمت انتقال دهد، به طور قطع شایسته اداره و مدیریت در استان نیست.

وی افزود: مدیران نجومی بگیر نیز درکی از شرایط مردم ندارند و نمی‌توانند خادم لایقی برای مردم باشند که باید دست آنها از مسئولیت های اجرایی قطع شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تحقق برنامه و اهداف دولت آیت الله رئیسی نیازمند مسئولانی خدمتگذار است، گفت: اشتغال و مسکن از مهمترین مطالبه های مردم است که انتظار می رود مدیرانی توانمند برای تحقق این امر بکار گرفته شوند.

عشق به ارزش‌های اسلام و انقلاب، پیام حماسه ۹ دی است

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ۹ دی، حماسه ای تاریخی در ایران اسلامی محسوب می‌شود، گفت: عشق به ارزش‌های اسلام و انقلاب مهمترین پیام ملت ایران در این روز است که بصورت خودجوش برای دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد میدان شدند و فتنه‌گران را از صحنه خارج کردند.

وی اضافه‌کرد: حماسه ۹ دی، اقدامی انقلابی از سوی مردم در سال ۱۳۸۸ بود و تا امروز نیز با بصیرت همراه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه تعدادی از عوامل این فتنه در دولت قبل جای داشتند، گفت: باید توجه داشت که ملت ایران تحمل حرمت شکنان به عزای اباعبدالله الحسین (ع) را ندارند و با بصیرت از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.