کلنگ زنی ۱۰۰۰ خانه/یک اقدام بزرگ توسط ستاد اجرایی در استان
کلنگ زنی ۱۰۰۰ خانه/یک اقدام بزرگ توسط ستاد اجرایی در استان
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد از یک اقدام بزرگ توسط ستاد اجرایی در استان در حوزه ساخت و سازها خبر داد.

شایان نادری در گفت‌وگو با خبرنگارکدر یاسوج اظهار کرد: حسب رسالت در حوزه محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن اقدامات خوبی تاکنون توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که در بازه زمانی مختلف این اقدامات صورت گرفته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اولین اقدامات مشارکت در ساخت ۶۴۹ واحد بوده که با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و توافق نامه سه جانبه میان ما، کمیته امداد و سپاه بوده است.

این مسئول گفت: مورد دیگر ما در ساخت و سازها مربوط به خانواده‌های ۲ معلولی است که ۶۶ واحد منزل برای افراد تحت پوشش بهزیستی با مشارکت ستاد اجرایی ساخته شده و بخشی از هزینه آن را تقبل کردیم.

این مسئول گفت: در زلزله سی‌سخت سفر دکتر مخبر به استان را داشتیم که برای واحدهای تخریبی شهری ۱۰ میلیون تومان و برای واحدهای تعمیری نیز ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: موضوع هزار واحد مسکن ملی را در استان داریم که متولی آن هستیم و تقریباً بخشی از زمین‌های آن آماده بوده و فردا با حضور مسئولان استانی کلنگ‌زنی آن را خواهیم داشت.

وی گفت: در ادامه بحث زلزله سی‌سخت موضوع بیمه برکت را داشتیم که به روستاهای زلزله زده کمک کرده و ۵۹۷۱ خانوار در روستاهای مختلف شهرستان دنا را زیرپوشش قرار داده است.

این مسئول افزود: تفاهم‌نامه‌ای داریم که بخشی از هزینه بیمه‌نامه‌ها توسط استانداری و بخشی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام پرداخت شود که ما منتظر سهم استانداری هستیم تا به این خانوارها توسط بیمه برکت به اندازه خسارتی که از زلزله دیده‌اند هزینه به آنها پرداخت شود.

نادری به بخش دیگری از فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان در خصوص ساخت و ساز منازل اشاره کرد و گفت: در حوزه جهادی هم ساخت ۳۰ خانه توسط گروه‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان اقدام شده است.

انتهای پیام/س