کشف ۲۷کیسه زغال در دیشموک
کشف ۲۷کیسه زغال در دیشموک
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از کشف زغال قاچاق در شهرستان کهگیلویه خبر داد.

سرهنگ داور گفت: طی گزارشات مردمی مبنی بر تهیه و خرید و فروش زغال در روستای فارتق، با حکم قضایی به منزل مورد نظر عزیمت و از منزل فرد خاطی تعداد ۲۷ کیسه زغال بلوط کشف و ضبط شد که برای متهم پرونده تخلف تهیه و تنظیم و در اختیار مقامات قضایی قرار خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به بافت عشایری  روستای فارتق پوشش جنگلی متاسفانه طی سال‌های اخیر بحث تولید و خرید و فروش زغال جنگلی فزونی یافته و علی‌رغم تلاش‌های شبانه روزی مامورین اداره منابع طبیعی  متاسفانه مثمرثمر نبوده و افراد سودجو با هدایت برخی ساکنین منطقه با ترغیب ساکنین روستاها  اقدام به تولید زغال کرده واین امر پوشش جنگلی  شهرستان را در معرض خطر جدی قرار داده است.

وی از مردم خواست از تخریب منابع طبیعی و قطع درختان جنگلی به منظور تهیه زغال خودداری کنند تا نسل امروز و فردایمان از این نعمت خدادادی بهره ببرند و در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی به شماره رایگان حفاظت منابع طبیعی ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

وی همچنین بیان کرد: تعداد۱۵ کیسه دیگر زغال از خودروی پراید کشف و ضبط شد وخودرو به پارکینگ منتقل شد و متهم برای سیر مراحل قانونی وتشکیل پرونده به دادسرا انتقال داده شد

داور بیان کرد: در مجموع ۴۲ کیسه ذغال از سودجویان کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/