کشف بیش از ۷ تن مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
کشف بیش از ۷ تن مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی این مدت ۱۱۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، سردار مصطفایی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر افزود : از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار و ۴۶۰ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: در همین خصوص هزار و ۲۸۹ قاچاقچی دستگیر و ۲۷۳ خودرو توقیف و ۱۱۳ باند تهیه و توزیع انواع مواد مخدر نیز متلاشی شد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده استان از ۱۵ اسفند امسال تا پایان فروردین سال ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای شروع اجرای این طرح ، تاکنون ۱۱۲ نفر در رابطه با مواد مخدر در استان دستگیر شدند که ۳۸ نفر از آنان معتادان متجاهر و بقیه خرده‌فروشانی بودند که از آنها ۳۸ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: پذیرش و تحت درمان قرار گرفتن بیماری‌های سوءمصرف زیر ۱۸ سال و پذیرش آن‌ها در مراکز دولتی، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای مرکز dic دولتی شهر مادوان از مهمترین مصوبات جلسه قبل بود که اجرایی شد.
ناصر رضایی با اشاره به برنامه‌های شورای مبارزه با مواد مخدر در تعطیلات نوروز افزود: بر پایی چادر سلامت در ورودی و خروجی شهر‌ها ، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه خدمت در مراکز درمانی، پاکسازی نقاط آلوده و ساماندهی معتادان متجاهر از ویژه برنامه‌های نوروزی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه گفت: با توجه به اینکه آموزش‌ها در دوران کودکی و نوجوانی نهادینه می‌شود لذا آموزش مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد باید از مدارس و حوزه آموزش و پرورش شروع شود.
جواد هاشمی مهر افزود: اعتیاد و راه‌های مقابله از آن موضوع است که وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است و نباید به این موضوع جزیره‌ای نگاه کرد.
هاشمی مهر با بیان اینکه شرکت‌های خدمات رسان هم می‌توانند در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد کمک کنند اضافه کرد: منابع طبیعی و محیط زیست فعالیت خود را برای کاهش موارد اعتیاد بیشتر کنند.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ