چشمان همیشه بیدار تیپ ۴۸ فتح/ از دیدبانی در گرمای ۵۰ درجه تا مرزبانی در سرمای منفی ۳۷
چشمان همیشه بیدار تیپ ۴۸ فتح/ از دیدبانی در گرمای ۵۰ درجه تا مرزبانی در سرمای منفی ۳۷
فرمانده تیپ 48 فتح خدمات این یگان را در طول همه سال‌های اخیر از خوزستان تا ارتفاعات شمال غرب تشریح کرد.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح خدمات این یگان را در طول همه سال‌های اخیر از خوزستان تا ارتفاعات شمال غرب تشریح کرد.

به گزارش خبر دیشموک، سردار حسن حکمتیان در آیین بازدید اعضای شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد از تیپ ۴۸ فتح و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس گفت: تیپ قهرمان ۴۸ فتح ماحصل همه رشادت‌ها و جوانمردی های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در طول ۸ سال دفاع مقدس است.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت رتبه اول ایثارگری در کشور را با ۳۰ هزار رزمنده ۳۱۷ آزاده و ۱۸۸۵ شهید و هزاران جانباز از آن خود کرده و این تیپ محل عبور و عروج بسیاری از شهیدان بوده است.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح گفت: رزمندگان استان همیشه در خط مقدم بودند و در عملیات‌های بزرگی همچون والفجر ۸، کربلای ۴، آزادسازی مهران و حماسه پد خندق حماسه آفریدند.

این فرمانده افزود: بعد از دوران دفاع مقدس وقتی تهدیدات دشمن تغییر پیدا کرد تیپ ۴۸ فتح دنیز در سنگر های دیگر از جمله در حوزه فرهنگی اجتماعی و عمرانی به خدمت پرداخت.

وی گفت: دشمن دنبال تهاجم سپس شبیخون و قتل عام فرهنگی علیه این کشور بود اما فرزندان ما در سپاه و در یگان تیپ ۴۸ فتح مقابل دشمن ایستادند و همچنین در عرصه سازندگی پروژه‌های عظیمی را در استان شروع کردیم و همین هفته در آغاز دفاع مقدس هشتاد منزل محرومان را به اتمام رساندیم سد بتنی چیتاب و برخی جاده های دسترسی را در دستور کار قرار دادیم و خانه های زلزله زدگان سی‌سخت را نیز تحویل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در هر شرایطی آماده هستیم گفت: گروه های تروریستی توسط دشمن تجهیز شده بود تا از استان‌های مرزی وارد شده و کشور را تجزیه کنند اما رزمندگان این تیپ از سال ۷۰ تا ۷۴ در ارتفاعات کردستان حاضر بوده و مبارزه کردند وقتی سیستان و بلوچستان ناامن شد شهید شوشتری در آنجا شروع به کار کرد اولین یگانی که خود را به آن جا رساند تیپ ۴۸ فتح بود وقتی مجدداً در شمال غرب پژاک مرزهای کشور را مورد تهدید قرار داده بود تیپ ۴۸ فتح در ارتفاعات جاسوسان مستقر شد و در آنجا هفت شهید تقدیم کرد و ۳۲ جانباز دادیم و گروه‌های تروریستی را به عقب و بیرون از مرزها راندیم.

سردار حکمتیان افزود: سپس در خوزستان و در مقابله با اشرار و سوداگران مرگ و اخلالگران قرار گرفتیم و رزمندگان از سال ۹۰ تا ۹۴ از ایستگاه حسینیه تا دهانه خلیج فارس مستقر شدند و ۱۶۴ کیلومتر از مرزهای کشور را در گرمای ۵۰ درجه مرزبانی کردند.

این فرمانده گفت: از سال ۹۶ تا ۹۸ در ارتفاعات کردستان و در سرمای منفی ۳۸ درجه و در برف ۱۲ متری حضور داشتیم و امروز در بهترین سطح از توان رزم در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات و تسلیحات قرار داریم.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح گفت: بنا به پیشنهاد نیروی زمینی و ستاد کل نیروهای مسلح قرارگاه امام حسین و قرارگاه حمزه سیدالشهدا دو سال تیپ ما رتبه اول  تیپ‌های مردم پایه را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

وی گفت: تعداد زیادی از نیروهای ما در جبهه مقاومت بود و جوانان کم سن و سالی از همین تیپ فرماندهی محورهای مقاومت را بر عهده داشتند.

این فرمانده گفت: امروز افتخار داریم وقتی در حوزه‌های امنیتی مشکلی پیش می‌آید ورود پیدا می‌کنیم مثل اغتشاشات ۹۶ و ۹۸ که وقتی ورود کردیم غائله خاتمه یافت و امروز هم در مبارزه با کرونا و در سایر بحران ها و در محرومیت‌زدایی جزو اولین‌ها هستیم و در ماموریت‌ها شرکت می‌کنیم و ماموریتی ۲ ساله نیز در آینده خواهیم داشت.

انتهای پیام/