چرام باز هم خبر ساز شد/نقش معتمدین و ریش سفیدان دربازدارندگی وقایع
چرام باز هم خبر ساز شد/نقش معتمدین و ریش سفیدان دربازدارندگی وقایع
احساس مسئولیت و نقش معتمدین و ریش سفیدان شهرستان چرام در کنار قانون خودش را به خوبی نشان داد تا آرامش به چرام برگردد و آتش ادامه دار نزاع و قتل خاموش شود و خانواده ها امنیت را برقرار کنند

 

به گزارش خبر دیشموک به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در فروردین امسال متاسفانه وقوع یک نزاع دسته جمعی در شهرستان چرام باعث شد تا حادثه ای تلخ رقم بخورد و ۲ جوان به قتل و خسارت شدیدی به اموال مردم وارد شود ، نزاعی که خیلی زود با ورود دستگاه قضا، پلیس و معتمدین محلی فروکش کرد .

 

تاریخ شهرستان چرام نشان از صلابت و نجابت مردمان این دیار دارد تا در قالب چارچوب‌های خاص زندگی و باورهای بومی آن، ظرفیت‌های گسترده‌ای در راستای صیانت از هنجارها، باید و نبایدهای فرهنگی ایفا شود.

شب گذشته در ادامه حرکت پسندیده خانواده مقتول در ابتدای حادثه و حضور معتمدین و ریش سفیدان محلی در کنار قانون، دیگر قاتل ماجرای چرام از سوی خانواده قاتل به قانون تحویل داده شد تا در کنار امنیت برقرار شده با همکاری خانواده ها آرامش به ثبات برسد.

بدون شک نقش ریش سفیدان و معتمدین در اجتماع نقشی آرامش دهنده و باعث ثبات وقایع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می شود، نقشی که به گفته مسئولان چرامی در این شهرستان از دیرباز وجود داشته و از ابتدای وقوع نزاع دسته جمعی در این شهرستان خودش را نشان داد.

بینش و نگرش مردم این دیار و تسریع در پیمودن پل اتصالی و آرام کردن منطقه در کنار دستگاه قضایی و انتظامی به طور حتم به صورت فزاینده ای در امنیت پایدار تاثیر گذاشته و امید است معتمدین و ریش سفیدان منطقه در بحث آسیب های اجتماعی ورود کرده تا چرام به جایگاه والاتری از این سطح ارزشمند فرهنگ و تمدن خوبش دست یابد.

 

 

انتهای پیام/و:آ