پیام تبریک معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش دیشموک بمناسبت هفته تربیت اسلامی
پیام تبریک معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش دیشموک بمناسبت هفته تربیت اسلامی
پیام تبریک معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش دیشموک بمناسبت هفته تربیت اسلامی

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک طی پیامی روز امور تربتی و هفته تربیت اسلامی را تبریک گفت .

متن پیام به این شرح است :

به نام خداوند بخشاینده مهربان

با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و روح ملکوتی حضرت امام (ره) و شهدای امورتربیتی علی الخصوص معماران امورتربیتی شهیدان رجایی و باهنر ، هشتم اسفند یاد آور تولد نوین «پرورش» در نظام تعلیم و تربیت ایران است.

نهاد امور تربیتی ، نهالی است که به پشتوانه اندیشه‌های رفیع و انسان‌ساز بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ، توسط شهیدان رجایی و باهنر در گستره آموزش‌ و پرورش کشور کاشته شد و برکات معنوی آن ، بوستان‌های عشق و ایثار را شور و شعور بخشید و مربیان پرورشی همان باغبانانی هستند که با آبیاری درختانِ نوجوان امروز ، سایه ساری برای فردای میهن مان افراشته اند.

امور تربیتی جایگاهی بس ارزشمند دارد که وظیفه خطیر آن توجه به تربیت دانش آموزان و هدایت آنان به سمت تهذیب و ارزشهای دینی است رسالتی سترگ که عهده دار تعمیق و گسترش فرهنگ دینی و حرمت نهادن به ارزشها و عمل به فضایل اخلاقی در محیط مدرسه است و این امر ، کار دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت بخصوص مربیان پرورشی را سخت و دوچندان می کند چرا که هدایت جامعه به سمت حیات طیبه مورد انتظار در جهانی که به وا سطه گسترش ارتباطات و اطلاعات و شکل گیری فضای رسانه ای و به تبع آن هجمه های فرهنگی مخرب که تهدیدی جدی برای جامعه ، خانواده ها و مدرسه بوده نقش آفرینی قوی تری را در تربیت متربیان می طلبد.

اسلام به مقوله تربیت و تهذیب نگاهی عمیق و اساسی داشته و حتی رسالت انبیاء و اولیاء الهی را بر پایه تهذیب و بهره‌گیری از تربیت الهی استوار نموده است. معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در کلامی پر مفهوم می‌فرمایند:«اگر تهذیب در کار نباشد ، علم توحید هم به درد نمی‌خورد».

مربیان تربیتی، میراث دار انبیا و اسطوره های خدمت به بشرند. آن ها برگزیدگانی هستند که با تکیه بر ایمان و عقیده قلبی خود ، همیشه در اندیشه گشودن چشم های خواب آلوده در مسیر چاه های زندگی اند. فکر خوب زیستن ، خوب ماندن و خوب ساختن ، در قلب دریایی اینان ، موج های سهمگین اراده می آفریند . اینان سازندگان نسلی معتقد ، با ایمان و با نشاط اند . و همه ما مدیون ایمان قلبی و مساعی این بزرگواران در راستای تربیت صحیح هستیم.

اکنون در سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی ، فرصت را مغتنم شمرده و با قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های مجموع همکاران خدوم امور تربیتی آموزش و پرورش منطقه دیشموک از همه دست‌اندرکاران و برنامه ریزان امور پرورشی و فرهنگی تشکر و قدردانی می نمایم.

امید است تا با تکیه بر رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری  حضرت امام خامنه ای (مدظله‌العالی) در مورد جایگاه و افق کارکردی نهاد امور تربیتی ، با بهره گیری از مجموعه‌ی ظرفیت‌های دستگاه انسان ساز آموزش و پرورش ، بخصوص نیروی انسانی ارزشمند این بخش که سرمایه‌ی بزرگ اجتماعی امور تربیتی هستند با توجه به اسناد تحولی آموزش و پرورش ، ضمن مهندسی دقیق ماموریت‌ها و نظام مدیریت و برنامه ریزی امور پرورشی مدارس ، چارچوب‌ها و زمینه های لازم را برای جهش‌های بزرگ در امور تربیتی فراهم گردد.

دوام توفیق و عزت خانواده بزرگ امور تربیتی را تحت توجهات خاصه حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه، در سایه سار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی )از درگاه احدیت مسألت می نمایم.

حیات لایقی پور

معاون پرورشی و تربیت بدنی

اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک