پزشک حاذقی که دل در گرو محیط زیست دارد
پزشک حاذقی که دل در گرو محیط زیست دارد
پزشک حاذقی در نقطه ای از ایران اسلامی این روزها با سودای وصف ناپذیری که به حفظ محیط زیست دارد سالهاست که با عزمی راسخ به بلندای رشته کوه زاگرس ،بخش عمده ای از درآمد کاری حرفه خود را صرف صیانت از محیط زیست می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، پزشک حاذقی در نقطه ای از ایران اسلامی این روزها با سودای وصف ناپذیری که به حفظ محیط زیست دارد سالهاست که با عزمی راسخ به بلندای رشته کوه زاگرس ،بخش عمده ای از درآمد کاری حرفه خود را صرف صیانت از محیط زیست می‌کند

به گزارش ۰۰۰۰۰، دکتر سید محمد رادمنش پزشک متخصص کهگیلویه وبویراحمدی عشق زاید الوصفی به طبیعت پیرامون دارد و از سال ۱۳۹۷ تاکنون عزم خود را در حمایت مالی از انجمن ها و فعالان عرصه محیط زیست و هر آن کس که دل در گرو صیانت از منابع ملی و طبیعی خدادادی دارد جزم کرده و هرساله با هزینه های شخصی ، متولیان این حوزه را از اقصی نقاط میهنمان در قالب همایشی ملی گرد هم آورده و مورد تجلیل قرار می دهد.

آری این پزشک متخصص به پیروی از حرفه اش که مبنای زیبایی انسانها را در حیطه خود دارد به تک تک بلوط های استوار پهنه زاگرس و هر گونه گیاهی در گوشه گوشه ایران عزیز به مثابه یک انسان می نگرد که باید در صیانت و نگهداری از سلامت و شادابی اش تلاشی دلی و عاشقانه و تا پای جان داشت .

این نگاه زیبا که با عشق و علاقه وصف ناپذیری توامان گردیده می تواند الگو و پشتوانه ای برای همه دوستداران طبیعت گردد که با تلاشی دوچندان در راه هدف انتخابی و بلند خود که همانا صیانت از محیط زیست در معرض تخریب است ثابت قدم تر از گذشته و امیدوارانه تر به گام های استوار خود ادامه دهند و از هیچ کوششی در جهت آگاهی بخشی به دیگر همنوعان لحظه ای دریغ نورزند.

این پزشک دوستدار طبیعت از سال ۱۳۹۷ در خصوص حفاظت از محیط زیست اقدام به راه اندازی جایزه زیست محیطی ”رادمنش” کرده که به گفته خود فارغ از هر نوع نگاه سیاسی هدفش ترغیب مردم برای حفاظت از محیط زیست است .

به گفته وی در انجام این اقدامات هیچ هدف سیاسی یا اقتصادی وجود ندارد و تنها به این امید این اقدام را انجام می دهم که بتوانیم حفاظت از محیط زیست را به یک فرهنگ غالب برای زندگی مسالمت آمیز و بهتر انسان ها در کنار طبیعت مبدل سازم .

دکتر رادمنش در پنجمین همایش زیست محیطی که۳۰ دیماه سالجاری با حضور جمعی از دوستداران طبیعت در تهران برگزار شد، بر ضرورت آگاهی بخشی و آموزش دادن آحاد مردم در راستای صیانت هر چه بیشتر از محیط زیست تاکید کرد.

تخریب طبیعت بزرگترین تهدید حیات بشر است.

این پزشک دوستدار طبیعت براین باور است که بشر هم همسو با از بین رفتن طبیعت در حال نابود شدن است اما به ندرت افراد از این حقیقت آگاه هستند.

دکتر رادمنش که سالانه با هزینه شخصی اقدام به برگزاری جشنواره ملی زیست محیطی می کند تا بتواند به سهم خود حساسیت جامعه را نسبت به ضرورت حفظ و حراست جدی از داشته های طبیعی و جلوگیری از تخریب محیط زیست بالا ببرد در پنجمین جشنواره زیست محیطی که ۳۰دیماه در تهران برگزار شد از تخریب طبیعت به عنوان بزرگترین تهدید حیات بشریت نام برد که تاکنون از آن غفلت شده است
این جشنواره ملی زیست محیطی که از سال ۹۶آغاز شده و تاکنون پنجمین دوره این جشنواره بنام دکتر سید محمد رادمنش در مناطق مختلف کشور با هدف فرهنگسازی وتجلیل از فعالان این عرصه برگزار شده است.”

وی اضافه کرد: البته با کارهای انجام گرفته طی سالهای اخیر اهمیت به سلامت محیط زیست روز به روز برای مردم مهم تر می شود و افراد بیشتری به آن تمایل نشان می دهند.

این پزشک دوستدار طبیعت تصریح کرد: سال‌ها پیش چیزی به نام فعال زیست‌محیطی در کشور نداشتیم اما اکنون تعداد خیلی زیاد شده است و فعالیت های زیست محیطی آن ها بسیار تاثیر گذار است

وی ادامه داد: ایران طبیعت بکری دارد اما به خوبی از این میراث استفاده نکردیم و نامهربانی با طبیعت موجب شد برخی از گیاهان و جانوران برای همیشه منقرض شوند که این خسارت غیر قابل جبران است.

رادمنش با اشاره به آلودگی هوای تهران افزود: آلودگی هوا هرچند کم باشد می تواند سبب تغییرات ژنتیکی در انسان شود و او را در معرض ابتلای بیماری ها قرار دهد.

وی بیان کرد: با آموزش صحیح می توان بشر را نجات داد و همه ما جزئی از این جامعه انسانی هستیم و به نوعی خود را نجات دهیم
دکتر رادمنش در ارتباط با نحوه برگزاری وفراخوانی این جشنوراه سالانه گفت: این جایزه زیست محیطی از سال ۹۶ آغاز به کار کرده و تاکنون بالای ۱۰۰ نفر در حوزه فردی و گروهی در این حوزه صاحب مقام شده و مورد تجلیل قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: امسال از آذرماه فراخوان پنجمین دوره جایزه ارائه شد و ۱۰۵ اثر دریافت شد و هیات داوران ۳۱ نفر را برنده اعلام کردند.

وی تاکید کرد: ترجمه کتاب جنایت علیه محیط زیست را که به زبان کردی ترجمه نموده ام در شمارگان یک هزار نسخه به کردستان عراق ارسال شده است.

به گفته دکتر رادمنش همچنین این کتاب به زبان عربی به کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال خواهد شد.

براساس این گزارش پنجمین جشنواره ملی زیست محیطی دکتر رادمنش تعداد ۳۱ برگزیده داشت.

 

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ