پتروشیمی دهدشت؛۱۸ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود
پتروشیمی دهدشت؛۱۸ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس با اشاره به پیشرفت مطلوب طرح پتروشیمی دهدشت از ۲ سال گذشته تاکنون گفت: این کارخانه، ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ حسن نشان‌زاده مقدم، در بازدید از طرح در حال ساخت پتروشیمی دهدشت افزود: این کارخانه یکی از واحد‌های پایین دستی پتروشیمی گچساران محسوب می‌شود که قرار است در آن ۳۰۰ هزار تن اتیلن دریافت و ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن با رویکرد ۸۰ درصد صادراتی تولید شود.

 

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات مهم کشور طرح های بر زمین مانده‌ای است که بیش از ۲ دهه روند ساخت آنان آغاز شده است. معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس، رسالت و راهبرد پیش‌رو را اتمام طرح های نیمه‌تمام با رویکرد تکمیل زنجیره دانست و افزود: در آخرین بازدیدی که با حضور معاونت رئیس‌جمهور آقای منصوری داشتیم، این طرح ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

 

پتروشیمی دهدشت به عنوان یکی از طرح‌های کلان صنعتی کهگیلویه و بویراحمد که در مدت ۱۵ سال تنها ۱۳ درصد پیشرفت کاری داشت با نگاه ویژه دولت سیزدهم ساختمان‌های صنعتی و غیرصنعتی آن قد کشیده و جوانان منطقه را به تکمیل آن امیدوار کرده است.

عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار در دشت کلاچوی از توابع شهرستان کهگیلویه به زمین زده شد و ساخت آن در سه گام (فاز) پیش بینی شده است.

 

کارخانه پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری «کلاچو» در پنج کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال احداث است. این کارخانه در مسیر خط لوله اتیلن غرب (باختر) کشور معروف به پتروشیمی‌های خط دنا قرار دارد، خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی اتیلن (HDPE) به نام‌های پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن تشکیل شد.

 

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ