وضعیت بد اینترنت و جاده در «مونه» لنده+تصاویر
وضعیت بد اینترنت و جاده در «مونه» لنده+تصاویر
روستای مونه‌ در ۱۲ کیلومتری شهر لنده مرکز شهرستان و تابع بخش موگرمون است که دارای جمعیتی قریب به ۲۰۰ خانوار بوده و از نبود اینترنت و راه ارتباطی مناسب رنج می‌برند.

سید مجتبی بنی‌هاشمی؛ در عصر فناوری اطلاعات که حتی دور افتاده ترین نقاط نیز از میزان سرعت اینترنت بالا بهره‌مند هستند متأسفانه روستای مونه از توابع شهرستان لنده از نبود اینترنت رنج می‌برند.

 روستای مونه‌ در ۱۲ کیلومتری شهر لنده مرکز شهرستان و تابع بخش موگرمون است این روستا دارای جمعیتی قریب به ۲۰۰ خانوار و ۷۰۰ نفر بوده اما این روزها که شرایط بحرانی ویروس کرونا مردم را خانه‌نشین کرده و تنها سرگرمی آنها اینترنت موبایل‌ است و بچه‌ها باید با آن درس بخوانند و بیشتر کارها مجازی شده مردم روستای مونه از نبود آنتن اینترنت رنج می‌برند.

سرعت اینترنت در این روستا به حدی پایین است که متون ساده هم به سختی ارسال می‌شود و تقریباً می‌توان گفت ارسال فایل تصویری و ویدیویی محال است.

یکی از ساکنان این روستا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: برای برقراری ارتباط و برگزاری آزمون‌های آنلاین و  برنامه آموزشی شاد فرزندانمان مجبور هستیم مسافت‌های طولانی تا مرکز شهرستان برویم تا بتوانیم به اینترنت وصل شویم.

یکی از جوانان روستای مونه در این خصوص گفت: دانشجوی کارشناسی هستم و در زمانی که کلاس‌های دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود به خاطر نبود اینترنت مجبور هستم به شهر بروم و یا  در نقطه ای از بالای کوه قرار بگیرم تا بتوانم حداقل در کلاس شرکت کنم.

یکی دیگر از اهالی این روستا ضمن ابزار گلایه مندی از وضعیت جاده روستا گفت: روستای مونه با وجود پنج شهید گلگون کفن و بارگاه ملکوتی امامزاده سید عمادالدین ولی (ع) هنوز از نبود جاده مناسب رنج می برد و این باعث نارضایتی مردم شده است.

به گزارش فارس؛ انتظار است مسئولان مربوطه نسبت به مشکلات این روستا از جمله نبود اینترنت و راه ارتباطی مناسب چاره ای بیاندیشند.

انتهای پیام/خ