وضعیت ازدواج و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد چگونه است؟
وضعیت ازدواج و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد چگونه است؟
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد جدیدترین آمارها در خصوص وضعیت ازدواج و طلاق را تشریح کرد.

به گزارش خبر دیشموک،   داود صادقی در نشست جوانی و افزایش جمعیت گفت: آمار ولادت در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سال گذشته ۵ هزار و ۲۳۱ واقعه ولادت به ثبت رسید که این آمار در سال جاری ۵ هزار و ۱۳ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با توجه به بیماری کرونا روند وفات افزایشی بوده گفت: خوشبختانه این مورد در سال جاری کاهش ۲۹ درصدی داشته است.

این مسئول از روند کاهش ۶ درصدی ازدواج ابراز نگرانی کرد و افزود: در ۶ ماه سال گذشته ۳ هزار و ۴۸۹ واقعه ازدواج ثبت شد اما این آمار به ۳ هزار و ۲۷۸ مورد در سال جاری رسیده که نگران کننده است و باید اقدامات لازم برای تشویق جوانان به ازدواج انجام شود.

وی همچنین از افزایش آمار طلاق خبر داد و گفت: در ۶ ماهه امسال ۷۹۳ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که روند افزایشی داشته است.

در ادامه در خصوص واگذاری زمین به خانواده‌های دو قلو و بالاتر بحث شد و اینکه در این زمینه گلایه‌هایی وجود دارد که محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر ۲۰۰ متر زمین با تنفس دو ساله و اقساط ۸ ساله واگذار می‌شود که در این زمینه دو فرزند سه قلو و ۱۰ خانوار ثبت نام کردند و در حال انجام است ضمن اینکه در یاسوج با مشکل واگذاری زمین مواجه هستیم.

در ادامه نماینده کمیته امداد گفت: ۱۷ خانوار دارای فرزند دو و سه قلو با معرفی از طرف دفتر نهاد رهبری، ۱۵ میلیون هزینه معیشتی به صورت بلاعوض و ۱۰۰ میلیون هم برای مسکن این افراد واگذار شد، ضمن اینکه در مدت ۶ ماه اخیر یک هزار و ۲۶۰ مورد جهیزیه به مبلغ ۳۰ میلیون تومان پرداخت شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : وحید آهنگ