وزیر کشور: برخی تخلفات منجر به خسارت در سیل شده است
وزیر کشور: برخی تخلفات منجر به خسارت در سیل شده است
وزیر کشور گفت: برخی از مشکلات مربوط به تخلفاتی است که صورت گرفته مانند پرورش ماهی‌ها و همچنین در بخش کشاورزی که مسؤولان اعلام کرده‌اند مجوزهای لازم را نداشته‌اند.

به گزارش خبر دیشموک، احمد وحیدی در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از همه کسانی که در راه کمک به سیل زدگان پای کار بوده‌اند گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد کارهای خوبی انجام شده و بهترین خبر اینکه تلفاتی نداشته است و این بیانگر کار و تلاش بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آنچه را که در بارندگی ها و سیلاب های اخیر پیش آمده باید در دو سطح کوتاه مدت و بلند مدت پیگیری و رسیدگی کرد گفت: در کوتاه مدت باید غرامت‌ها و خسارتها پرداخته شود و در این راه همراهی مسؤولان لازم است اما بعضی از مسائل را هم باید در بلندمدت مدنظر قرار داد و به آنها فکر کرد برای نمونه که چگونه می‌توان جلوی آبگرفتگی‌ها را در آینده بگیریم.

وزیر کشور افزود: برخی از مشکلات مربوط به تخلفاتی است که صورت گرفته مانند پرورش ماهی‌ها و همچنین در بخش کشاورزی که مسؤولان اعلام کرده‌اند مجوزهای لازم را نداشته‌اند که در آینده باید اینگونه مشکلات را برطرف کرد اما آنچه لازم داریم کمک‌های فوری به مردم است.

وحیدی در ادامه با بیان اینکه به مزارع پرورش ماهی خسارت زیادی وارد شده است یادآور شد: تعداد زیادی ماهی از بین رفته که باید به این مزارع پرورش ماهی کمک کرد و در این حوزه هم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به کمک خواهد آمد.

رئیس ستاد بحران کشور گفت: در برخی نقاط نیاز به تسهیلات بانکی و همچنین استمهال وجود دارد که باید همه به یاری مردم آمده و نگذاریم بیش از این ضرر کنند.

وی با بیان اینکه باید مرکز فرماندهی در هر منطقه‌ای کار خود را انجام دهد گفت: باید مردم بدانند که مسؤولان به فکر تک تک آنها هستند همچنین باید بحران ها و تهدیدهایی که وجود دارد را به فرصت تبدیل کرد.

وحیدی یادآور شد: باید بدانیم که چگونه می توان به مقابله با سیل و آبگرفتگی ها رفت که به مانند رزمایشی برای ما خواهد بود تا تهدید برای ما نداشته باشد اگر در ساختارها و ظرفیت‌ها کمبودی وجود دارد آنها را بیابیم و جبران کنیم.

انتهای پیام/