وحدت اجتماعی عنصری اساسی برای سلامت و بقای اصل و اساس هر جامعه‌ است
وحدت اجتماعی عنصری اساسی برای سلامت و بقای اصل و اساس هر جامعه‌ است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر یک هزار و ۲۴۰ مسجد و حسینیه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان ثبت شده است.

به گزارش خبر دیشموک ،  حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از مساجد و حسینیه های استان در سامانه جامع بانک مدیدیت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: افزون بر یک هزار و ۲۴۰ مسجد و حسینیه و ۲۲۵ بقعه متبرکه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مرکزیت بخشی به عبادت مسلمانان در زمینی پاک برای خداوند را مهمترین نقش مسجد به عنوان خانه تاکید کرد و مساجد در دین مبین اسلام دارای جایگاه والایی هستند که کمتر مکانی چنین جایگاه را دارد.

نصیرالاسلامی با تاکید بر اهتمام متولیان مساجد به جذب نسل جوان عنوان کرد: علیرغم موفقیت برخی مساجد در جذب قشر جوان به این اماکن امن الهی، هنوز تعدادی از مساجد در رسیدن به این هدف مهم به توفیقی خوبی دست نیافته اند که تلاش بیش ازر پیش متولیان و هیأت امنا امر را می طلبد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مساجد در رفع شبهات دینی و القایی دشمن در اذهان عمومی به ویژه نسل جوان خاطرنشان کرد: مصون ماندن جوانان از انحرافات اعتقادی و فکری نیازمند توانمندی مساجد در پاسخگویی به شبهات سیاسی و اعتقادی آنان است.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی بیان کرد: نقش رسانه ها در تبلیغ و ترویج دین و آموزه های دینی مهم بوده و رسانه ها می توانند برای حضور پر رنگ مردم در مساجد فرهنگ سازی کنند.

وی افزود: فرهنگ سازی توسط رسانه ها را یکی از تاثیرگذار ترین راه های تقویت جایگاه مسجد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: وحدت اجتماعی را عنصری اساسی برای سلامت و بقای اصل و اساس هر جامعه‌ است.

وی گفت: مسجد در تحکیم این عنصر اساسی، نقشی بس بزرگ ایفا می‌کند.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به شاخصه های مهم مسجد طراز اسلامی تصریح کرد: مسجد طراز اسلام، مسجدی است که طبق سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار (س) اداره و مدیریت می شود و تنها به نماز اکتفا ندارد و در این میان مسجدی موفق است که از حضور امام جماعت عالم، پارسا و با تقوا برخوردار باشد و برای مردم وقت بگذارد.

وی اضافه کرد: یک مسجد طراز اسلامی مسجدی است که از امکانات لازم برخوردار باشد و امام جماعت آن نیز همه فعالیتهای این مرکز معنوی را با برنامه ریزی پیش ببرد، چرا که بدون برنامه نمی توان به هدف مطلوب رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش محوریت امام در مسجد اظهار کرد: این امر مهم می تواند با پر رنگ کردن نقش مسجد در جامعه و به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه آن، سبب تحقق جایگاه مسجد در اسلام شود.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی تصریح کرد: مسجد طراز اسلامی محلی مناسب برای دوست یابی، کنش‌های اجتماعی، حل مشکلات محل، محل مشاوره و راهنمایی است.

انتهای پیام/