واکنش نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی به سخنان اخیر وزیر ارتباطات
واکنش نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی به سخنان اخیر وزیر ارتباطات
نمایندگان مجلس معتقدند اینترنت رایگان و پرسرعت وعده های برزمین مانده وزیر ارتباطات و رئیس جمهور است و آقایان بجای انجام وعده های خود، در آستانه انتخابات با سوگیری انتخاباتی، مجلس را به گران کردن اینترنت متهم می کنند

 

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،  به گزارش راک نیوز از استان کهگیلویه و بویراحمد؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مصوب کردند که دولت باید در سال آینده بدون افزایش قیمت ها، حق الامتیاز و حق‌السهم خود از اپراتورهای ارائه کننده خدمات مخابراتی را به میزان ۱۰ درصد افزایش داده و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل واریز کند.

این مصوبه مجلس بدان معناست که دولت در سال آینده از ناحیه سود میلیاردی اپراتورها، سه هزار میلیارد تومان درآمد کسب می کند. بر خلاف آنچه در رسانه ها مطرح می شود، محل هزینه این درآمد هنوز مشخص نیست چرا که بخش هزینه ای بودجه هنوز در صحن مجلس مصوب نشده است و در روزهای آینده مجلس در خصوص نحوه هزینه این مبلغ تصمیم گیری خواهد کرد.

بعد از این مصوبه اما محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی نوشت که مجلس به دنبال گران کردن اینترنت کشور است.

برخی نمایندگان در روزهای گذشته به این اظهارات وزیر واکنش نشان داده و آنرا رد کردند و اعلام داشتند که مجلس به دنبال افزایش قیمت اینترنت نیستند.

مشکل اینترنت مناطق روستایی و محروم باید حل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی معتقد است مجلس دنبال گران کردن اینترنت نیست و نمایندگان در بررسی لایحه بودجه به خوبی نشان دادند که مخالف هرگونه گرانی و افزایش قیمت در سال آینده هستند.

وی با بیان اینکه وزیر ارتباطات برداشت شخصی خود را مطرح کرده است، عنوان کرد: مشروح مذاکرات مجلس موجود است و هر کسی که معتقد است مجلس دنبال گران کردن اینترنت بوده می‌تواند با مراجع به مشروح مذاکرات مجلس حقیقت را دریابد.

حجت‌الاسلام موحد با بیان اینکه قیمت‌ها باید تثبیت شود، تصریح کرد: وزیر بر اساس برداشت خود قضاوت کرده است و این قضاوت درست نیست.

وی تأکید کرد: سیاست مجلس این است که زیرساخت‌های لازم برای توسعه اینترنت در مناطق روستایی و محروم باید فراهم شود و جامعه ما برنمی‌تابد که بدون این توسعه اینترنت، شاهد گرانی باشیم.

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ