واقعیتی از میدان میوه یاسوج/مافیا چگونه بر میدان غلبه کرد؟
واقعیتی از میدان میوه یاسوج/مافیا چگونه بر میدان غلبه کرد؟
مافیایی که اجازه نفس کشیدن به میدان میوه در این چند ماه اخیر را نداده و البته وعده های مسئولان برای حمایت از میدان میوه در حد شعار و حرف بوده است.

به گزارش خبر دیشموک،  سرانجام بعد از نیم قرن از تاسیس شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد میدان میوه این مرکز استان راه اندازی شد تا یاسوج به مثل ۳۰ مرکز دیگر استان در ایران میدان میوه و تره بار داشته باشد.

اما اینجا وضعیت با همه جای ایران فرق دارد آنقدر مسئولان و دست اندرکاران از شهرداری گرفته تا مسئولان استانی صنعت و تجارت و جهاد کشاورزی دست روی دست گذاشتند و میدان میوه را راه اندازی نکردند تا که مافیای میوه در یاسوج شکل گرفت و امروز دیگر ‌نتوان به راحتی میوه را از چنگ مافیا خارج کرد.

مافیایی که خیابان به خیابان و نقطه به نقطه شهریاسوج را در چنگ خود دارد و حتی وانت های میوه فروش هم تابعی از تصمیم‌گیری مافیای میوه شده است.

مافیایی که اجازه نفس کشیدن به میدان میوه در این چند ماه اخیر را نداده و البته وعده های مسئولان برای حمایت از میدان میوه در حد شعار و حرف بوده است.

مسئولانی که ابتدا با شور و حرارت از حمایت میدان میوه سخن می‌گفتند اما اکنون به کل وعده‌های حمایتی خود را فراموش کرده و نشان دادند برای کمک به رفع مشکلات استان تنها به یک بازه زمانی کوتاه بسنده کرده و در بلند مدت وعده‌های آنها در حد حرف و شعار است.

فیلم

 واقعیت‌های میدان میوه از زبان سرمایه گذار

از همه اینها که بگذریم باید به بی‌تدبیری خود میدان میوه اشاره کنیم که نتوانست در برابر مافیای میوه با تدبیر عمل کنند در حالی که اگر عملکرد بهتری داشت مردم یاسوج آنها را در مقابل این مافیا همراهی می کردند.

قابل توجه مسئولان میدان میوه اینکه اگر غرفه های درون شهری آنها عملکرد بهتری داشت میوه با کیفیت و با قیمت مناسب در شهر توزیع می‌کردند قطعاً زنجیره مافیای میوه در یاسوج پاره می‌شد اما آنها درست مطابق میل مافیا عمل کردند و غرفه‌هایی به پا شد که تنها یک آلونک را در ذهن مجسم می‌کند.

و اینگونه شد که مردم دوباره به سمت مقابل پناه بردند در صورتی که اگر عملکرد میدان میوه بهتر بود و میوه با کیفیت و با قیمت مناسب در حد و اندازه قیمت خود میدان ارائه می‌کردند بعد از چندین ماه اقبال عمومی به سمت آنها بود و خود به خود میدان رونق می‌گرفت و مافیا به قولی کاسه و کوزه را جمع می‌کرد.

غرفه هایی که نه میوه با کیفیت و نه میوه ارزان قیمت نه رنگ روی درست حسابی و در خور شأن میدان میوه دارد در صورتی که اگر این موارد رعایت می‌شد امروز شاهد استمرار ترک تازی مافیای میوه در یاسوج نبودیم.

قابل‌توجه گردانندگان میدان میوه؛ هنوز دیر نشده است……..

انتهای پیام/