واشنگتن پست: آمریکا به دنبال دریافت خسارت از چین بابت کرونا است
واشنگتن پست: آمریکا به دنبال دریافت خسارت از چین بابت کرونا است
مقامات آگاه از بررسی طرحی در دولت آمریکا برای دریافت غرامت یا اقدامات تنبیهی دیگر از چین به بهانه شیوع ویروس کرونا خبر دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر داد واشنگتن پست: آمریکا به دنبال دریافت خسارت از چین بابت کرونا است.

مقامات آگاه از بررسی طرحی در دولت آمریکا برای دریافت غرامت یا اقدامات تنبیهی دیگر از چین به بهانه شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

واشنگتن پست: آمریکا به دنبال دریافت خسارت از چین بابت کرونا است.

به گزارش رسیده، چهار مقام مطلع دولت آمریکا پنجشنبه شب گفتند که برخی مقامات این کشور تا ساعاتی دیگر کار بررسی طرح‌هایی برای تنبیه چین یا تقاضای دریافت غرامت از این کشور به بهانه پنهان‌کاری ادعایی پکن درباره شیوع ویروس کرونا را آغاز می‌کنند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» دو مقام مطلع آمریکایی که مایل به افشای هویت خود نبودند گفتند که در این طرح برخی اقدامات تلافی جویانه در نظر گرفته شده و مقامات دستگاههای اطلاعاتی آمریکا نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، در حالی که آمریکا تلاش بسیاری کرده تا چین را عامل تولید این بیماری معرفی کند دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا امروز پنجشنبه بار دیگر تاکید کرد شواهد موجود نشان می‌دهد ویروس کرونا توسط انسان ساخته نشده و یا در اطلاعات ژنتیکی آن تغییر ایجاد نشده است.

در بیانیه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره منشأ کووید-۱۹ آمده است: «کل جامعه اطلاعاتی مستمراً اقدام به ارائه حمایت‌های حیاتی از سیاست‌سازان آمریکایی و افراد دخیل در مبارزه با این ویروس کرده است.» (جزئیات بیشتر)

به نوشته واشتگتن پست، دو مقام دیگر دولت آمریکا نیز در این زمینه گفتند که اینک بحثهایی در کاخ سفید مبنی بر لغو برخی بدهیهای واشنگتن به پکن در جریان است اما نظر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده در این زمینه هنوز مشخص نیست.

این در حالی است که دو مقام ارشد اقتصادی کاخ سفید احتمال عدم پرداخت بدهی کشور خود به چین را رد کردند.

  • منبع خبر : فارس