هنر دینی در باورها و ارزش های مردم متجلی می شود
هنر دینی در باورها و ارزش های مردم متجلی می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ریشه هنر دینی را در باورها و عقاید مردم دانست و گفت: این هنر زیبایی های خود را بر پایه عشق و ایمان به نمایش می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، نخستین کنگره ملی شعر «آفتاب ظهور» همزمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) عصر چهارشنبه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نهادهای مختلف در یاسوج برگزار شد.

 

«امین درخشان» مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلوبه و بویراحمد در این آئین ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی موعود (عج)، گفت: این مراسم معنوی معجونی از هنر و دین بوده که با حضور شاعران آیینی از استان های مختلف کشور در یاسوج برگزار می شود.

 

درخشان افزود: در هر جایی که هنر دینی خود را به خوبی نشان داده به این دلیل است که این هنر ریشه در باورها، ارزش ها و عقاید عمیق همه مردم دارد.

 

وی با اشاره به اینکه هنر دینی زیبایی های خود را بر پایه عشق و ایمان به نمایش می گذارد، خاطرنشان کرد: همواره شاهد بروز و ظهور آثار و تولیدات خوب فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف بوده ایم که یکی از آنها، مساله شعر و شاعری است.

 

درخشان یادآور شد: شعر آیینی همواره در گذر تاریخ نزد جامعه و مردم همیشه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده و مورد پسند، رضایت و مقبولیت عموم واقع شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ما امروز تجلی عشق و ایمان را در کلام زیبا و پر مغز شاعران حاضر در نشست شاهد بودیم.

 

وی اعتلای هنر دینی و انقلابی را یکی از مهم ترین رسالت ها و وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم این کنگره را در در سطح وسیع تر و با کیفیت بالاتر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ