هفته آینده واکسیناسیون در مرحله ششم شروع خواهد شد
هفته آینده واکسیناسیون در مرحله ششم شروع خواهد شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهمئی اولین شهرستانی است که کاهش موارد را نشان می‌دهد و خوشبختانه طی این مدت شبکه بهداشت و درمان تعداد نمونه‌های خود را افزایش داده و بیماریابی خوبی انجام گرفته است.

پرویز یزدانپناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی اظهار کرد: از ابتدای  شروع کرونا تا کنون شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بهمئی دو هزار و ۸۷۱ نفر بوده و ۱۲ نفر در این شهرستان فوتی وجود داشته است.

یزدانپناه افزود: میزان شیوع بیماری در استان به ترتیب در لنده، بهمئی، کهگلیویه و چرام بوده که بیشترین موارد مثبت در شهرستان لنده است که در واقع میزان  شیوع بیماری در شهرستان‌های ٤ گانه کهگلیویه زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهرستان بهمئی چون همسایه استان خوزستان به ویژه شهرستان بهبهان بوده از اسفند ماه شاهد افزایش موارد مبتلا همزمان با استان خوزستان بوده است.

یزدانپناه بیان کرد: در حال حاضر شهرستان بهمئی از نظر رنگ بندی در وضعیت نارنجی است و امیدواریم که با مشارکت آگاهانه مردم به وضعیت زرد تغییر یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در اسفند ماه شروع افزایشی  موارد مثبت از شهرستان بهمئی شروع شده که  همزمان با گچساران  به سمت قرمز شدن حرکت کردند و انتظار داریم که به زودی شهرستان بهمئی از پیک عبور کرده و موارد مبتلا و بستری در شهرستان کاهش یابد.

وی اضافه کرد: لازم است از فرماندار شهرستان بهمئی،  شورای تامین، امام جمعه،  شبکه بهداشت و درمان و ادارات و به ویژه مردم این شهرستان که کرونا را مدیریت کردند تا مرگ و میر زیادی پیش نیاید تقدیر و تشکر و قدردانی کنم.

یزدانپناه تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان بهمئی در شرایطی است که به نظر می رسد اگر مردم رعایت بهتر و بیشتر داشته باشند کاهش موارد را در شهرستان داشته باشیم و به وضعیت زرد تغییر رنگ بدهیم.

وی گفت: شهرستان بهمئی اولین شهرستانی است که کاهش موارد را نشان می‌دهد که خوشبختانه طی این مدت شبکه بهداشت و درمان تعداد نمونه‌های خود را خیلی افزایش داده، بیماریابی خوبی انجام گرفته و مردم شهرستان بهمئی نیز همکاری خوبی داشته‌اند.

یزدانپناه گفت: تاکنون ۵ مرحله واکسن انجام شده که این چند مرحله مخصوص به کادر درمان استان و جانبازان بالای ۵۰ درصد و تعدادی هم مربوط به بیماران خاص است.

وی تصریح کرد: از هفته آینده واکسناسیون در مرحله ششم شروع خواهد شد که مختص بیماری های خاص و صعب‌العلاج و افرادی است که سن بالا دارند.

یزدانپناه یادآور شد: انتظار داریم مردم مساعدت بیشتری کنند و تاکید می‌کنیم تجمعی حدقل تا یک ماه آینده نداشته باشند و سعی کنند در مراجعات خود به هر جا و مکانی حتما ماسک همراه داشته باشند و فاصله‌ها را رعایت کنند و دورهمی و مسافرت کمتری داشته باشند تا هر چه زودتر این پیک در شهرستان بهمئی پشت سر گذاشته شود و مردم زندگی عادی خود را از سر گیرند.

انتهای پیام/