هزینه نصب هر کنتور حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال می شود
هزینه نصب هر کنتور حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال می شود
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون ۲۵۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی منابع آب زیرزمینی استان نصب شده است.

به گزارش خبر دیشموک، اسلام قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار  در گچساران اظهار کرد: به منظور مدیریت برداشت از آب های زیرزمینی نصب کنتور هوشمند در کهگیلویه وبویراحمد اجرا شده است.

وی بیان کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب سبب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی جلوگیری می‌کند.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمدتصریح کرد: تاکنون ۲۵۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی منابع آب زیرزمینی در کهگیلویه و بویراحمد نصب شده که از این تعداد ۷۲ دستگاه در سال گذشته بوده و حدود ۱۷ کنتور در مدت زمان عنوان شده در گچساران نصب شده است.

 قدمی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم برای تمام چاه های آب استان دستگاه کنتور هوشمند نصب شود به ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است عنوان کرد: با توجه به شرایط خرده مالکی زمین های کشاورزی در سطح استان ، هزینه نصب هر کنتور حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال می شود که برای کشاورزان زیاد خواهد بود، به دلیل الزامات قانونی باید نصب کنتورها صورت گیرد و در همین راستا رایزنی های لازم جهت پرداخت تسهیلات یا مساعدت های قانونی جهت کمک به کشاورزان در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

 وی گفت: در سال گذشته حدود ۴۱هکتار آزادسازی بستر رودخانه توسط شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد انجام شد که از این میزان، ۶ هکتار آن در گچساران بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد:از ابتدا تاکنون در گچساران حدود ۲۷ هکتار آزادسازی بستر و حریم رودخانه صورت گرفته است.

قدمی بیان کرد: در سطح استان ۱۱ اکیپ گشت و بازرسی، بصورت منظم پایش و رصد منابع آب در دو بخش کمی و کیفی راانجام می دهند و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۶۰۰ مورد اخطاریه و تذکر به جهت جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، تجاوزات به حریم و بستر، جلوگیری از آلودگی کیفی انجام شده است.

انتهای پیام/