نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس دیشموک
نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس دیشموک
مراسم آیین نواختن زنگ ملی استکبارستیزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز امروز چهارشنبه در مدارس سراسر کشور نواخته شد که در این مراسم ها شعار محوری مراسم ۱۳ آبان امسال که "ایستادگی و مقاومت ملی ملت ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا" است، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک ، این مراسم  با حضور امام جمعه دیشموک و جمعی از مسئولان شورای اداری و  دانش آموزان  برگزار شد.

  دانش آموزان شرکت کننده با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا  بر تداوم راه شهداء و انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک در این مراسم اظهار کرد : هدف از نواخته شدن این زنگ در مدارس آشنایی دانش آموزان با اهمیت روز۱۳ آبان، مفهوم استکبار، دلیل مبارزه با استکبار و نقش بصیرت و هوشیاری در جلوگیری از اقدامات مستکبرانه و نه گفتن به تحریم های ظالمانه آمریکا از نگاه نسل چهارمی های انقلاب اسلامی است.

امسال به دلیل تقارن ۱۳ آبان با روز پنجشنبه و تعطیلی مدارس، زنگ استکبارستیزی چهارشنبه ۱۲ آبان نواخته شد.

گفتنی است، هشتم آبان ۱۳۵۹ همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله، روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است. این  نوجوان ۱۳ ساله در جنگ تحمیلی با شجاعت بسیار نارنجک به کمر بست و زیر تانک دشمن رفت و با گذشتن از جان خود، پیروزی و حماسه آفرید.

 

انتهای پیام /م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ