نماز جمعه می‌تواند بهترین محرک‌اجتماعی برای حضور نوجوانان و جوانان باشد
نماز جمعه می‌تواند بهترین محرک‌اجتماعی برای حضور نوجوانان و جوانان باشد
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نماز جمعه می تواند بهترین محرک اجتماعی برای حضور نوجوانان و جوانان باشد و به عنوان یک عامل بازدارنده در آسیب های اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبر دیشموک،  «سید جواد هاشمی مهر» ظهر امروز در نشست دستگاه‌های فرهنگی و هنری که به مناسبت گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور و با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه پایگاه و جایگاه ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، عبادی و سیاسی برای مردم و جامعه بوده که خطیب جمعه مسائل سیاسی، فرهنگی و اعتقادی را مطرح و همچنین پیگیر مطالبه به حق مردم نیز هستند.

معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نماز جمعه و فعالیت‌های ستاد باید متفاوت تر از سایر مناطق استان باشد، گفت : توجه به اینکه خطیب نماز جمعه مرکز استان نماینده ولی فقیه در استان بوده که اهمیت موضوع را دو چندان می کند و از طرفی مرکز استان متفاوت تر از سایر شهرستان‌های کوچک خواهد بود و حضور مردم می‌تواند در این رویداد فرهنگی، سیاسی و ارزشی اثرگذاری بالایی داشته باشد.

وی ادامه داد: انتظار داریم ستاد نماز جمعه در زمینه برپایی نماز تبلیغات لازم را در نظر داشته باشد و تلاش کنند که در این راستا از ظرفیت جوانان به بهترین نحو استفاده کنند.

هاشمی مهر یادآور شد: با توجه به اینکه عمده مشکلات جامعه در زمینه جوانان بوده و متاسفانه فاصله گرفتن آنها از مسائل اعتقادی و دینی و روی آوردن به فضای مجازی، بت پرستی و غرب گرایی که متاسفانه امروز در جامعه ما بسیار رواج پیدا کرده و همه آسیب‌های اجتماعی امروز گریبان گیر جامعه بوده و نماز جمعه می تواند بهترین محرک اجتماعی برای حضور نوجوانان و جوانان باشد و به عنوان یک عامل بازدارنده در آسیب های اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلوییه و بویراحمد افزود: لازمه آن کار، فعالیت و تلاش ما مسئولان به عنوان متولی آن ضرورت داشته و دشمن به شدت در حال تخریب نسل جوان بوده، زیرا به صورت فیزیکی و جنگ افزارهای نظامی نتوانست کاری از پیش ببرد، بنابراین به رویکردها و برنامه‌های فرهنگی روی آورده و این مسئولیت ما را در این ستاد چند برابر کرده است.

وی از ستاد نماز جمعه مرکز استان خواست که برای همه طول سال برنامه داشته باشد و همچنین از شهرداری درخواست کرد جهت سرویس ایاب و ذهاب نمازگزاران نیز همکاری لازم را داشته باشد.

هاشمی‌مهر از برپایی میز خدمت در نماز جمعه سخن به میان آورد و گفت: صدا و سیما نیز می‌تواند به مناسبت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه اطلاع رسانی و میزگردهای لازم را نیز داشته باشد.
معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  گفت: با توجه به اوج گیری کرونا، ضرورت دارد در فضاهای بسته از ماسک استفاده شود و استقرار اکیپ های پزشکی در مکان‌هایی که ضرورت دارد نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/