نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزارشد/سیدمحمد موحد؛ اعتبارات تخصیصی امسال با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست/استاندار ، قاطعانه با مدیران ناتوان در جذب اعتبارات برخورد کند(+تصاویر)
نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزارشد/سیدمحمد موحد؛ اعتبارات تخصیصی امسال با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست/استاندار ، قاطعانه با مدیران ناتوان در جذب اعتبارات برخورد کند(+تصاویر)
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چُرام و لنده در مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش جهادی و شبانه‌روزی مدیران برای جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال پایدار در استان شد.

به گزارش خبر دیشموک، نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با حضور مجمع نمایندگان استان و اعضای این شورا در شهر یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در این نشست ضمن تقدیر از همه کسانی که در ادوار گذشته برای استان زحمت کشیدند، اظهار داشت: اعتبارات امسال با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست و جا دارد از زحمات استاندار، معاونین وی و به ویژه معاون عمرانی استانداری و مجموعه مدیران استان تشکر و قدردانی کنم.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چُرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از اصحاب رسانه استان به خاطر تلاش‌های شبانه روزی در انعکاس اخبار و آگاهی‌بخشی به جامعه قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود خبرنگاران تیزبین استان بخوبی این اعتبارات را تحلیل و بررسی کنند برای مثال در آبرسانی به چهار شهر گرمسیری دهدشت، سوق، چرام و لنده، آبرسانی حومه غربی دهدشت و آبرسانی به شهرستان بهمئی اعتبارت امسال بی‌نظیر بوده است.

حجت‌الاسلام موحد در ادامه با اشاره به اینکه به عنوان مثال ۱۴ سال از کلنگ‌زنی برداشت آب از ایدنک می‌گذرد، افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه تنها ۲۳ درصد بود که با اعتباری که اکنون برای این پروژه در نظر گرفته شد تحول عظیمی در این حوزه را شاهد خواهیم بود.

وی به سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: اعتباراتی برای استان در نظر گرفته شد که مدیران و مجمع نمایندگان استان برای جذب این اعتبارات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام موحد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه ما مدعی هستیم که این دولت و مجلس انقلابی است، عنوان کرد: داعیه‌دار مدال انقلابی هستیم پس باید در میدان عمل نوکری خود را به انقلاب، نظام و مردم ثابت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش مدیران دولت، تصریح کرد: انتظارات از مدیران دولت انقلابی چندین برابر است و باید به گونه‌ای باشد که شبانه‌روز درحال خدمت‌رسانی به مردم باشند.

وی با بیان اینکه از برخی وضعیت‌ها نگران هستم، تاکید کرد: هر مدیری باید در حوزه مربوطه مطالبه‌گر باشد اکنون هیچ مدیری نمی‌تواند بگوید مشکل اعتباری دارم.

حجت‌الاسلام موحد، بیان کرد: نباید وضعیت به نحوی باشد که استاندار و نمایندگان در وزارتخانه‌ها به دنبال جذب اعتبارات باشند، این وظیفه تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی است و باید بخوبی آن را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کشور بحث اشتغال جوانان است.

حجت‌الاسلام موحد با خطاب قرار دادن استاندار و اعضای کمیته برنامه‌ریزی به صورت خاص، ابراز کرد: تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه یک موقعیت خاصی را در کشور فراهم کرده است.

وی، افزود: همه ما اذعان داریم که بحث اشتغال چالش بزرگی است که اگر در این میدان بتوانیم گامی اساسی برداریم خیلی از مسائل را پشت سر گذاشتیم و پیشنهاد بنده این است که در هر شهرستان دو یا چند پروژه بزرگ حمایت شوند.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ با بیان اینکه با یک راس گاو و ۱۰ راس گوسفند برای چه کسی می‌توان شغلی ایجاد کرد؟، تصریح کرد: این مدل هزینه‌ها درآمد‌زایی پایدار و اشتغالی در پی ندارد
و اگر می‌خواهیم بیت‌المال به هدر نرود و اشتغال پایدار ایجاد شود باید اعتبارات را به سمت چند پروژه متمرکز آینده‌دار سوق داد.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چُرام و لنده با خطاب قرار دادن شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: موضوع برگشت اعتبارت به هیچ وجهی قابل قبول نیست و اگر مدیران در این موضوع مقصر هستند از استاندار انتظار داریم با آنان برخورد کند.

  • نویسنده : مالک آهنگ